kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
11 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yeterince büyüdük sıra kâr ve verimde

Pinar ÇELİK - EKONOMİ
11.11.2008
Perakende sektörü 2009'da büyümeyi bir kenara bırakıp kârlılık ve operasyonel verimliliğe odaklanacak..
Toplam 350 markayı çatısı altında bulunduran Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) üyeleri bir araya gelip 2009'daki yol haritasını belirleyecek. Kârlılık ve verimlilik üzerine odaklanmayı planlayan sektör temsilcileri, bu hedef için alışveriş merkezleriyle işbirliği yollarını belirleyecek. 2009'da büyümeden ziyade kârlılık ve verimlilik konularının ön plana çıkacağını belirten Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, "Herkes aynı gemide. Şu an mağazalar birtakım indirim ve kampanyalarla ayakta durmaya çalışıyor. Herkes elini taşın altına koyacak" dedi. 2009'da krizin etkilerinin devam edeceğini belirten Aslı Karadeniz, "2007'den beri açılan mağazalardan artık büyüme değil verimlilik beklenecek" dedi.

TÖRPÜLENME YILI
2006'dan beri yüzde 100 oranında büyüyen perakende sektöründe 2009'un gözden geçirme ve hızlı elde edilen büyümeleri hazmetme yılı olacağının altını çizen İnci Deri'nin sahibi Ali Murat Kızıltaş, krizin olumsuz etkilerinin yanında verimlilik araştırmalarının yeniden gözden geçirilmesi açısından yararlı olacağını vurguladı. "Son iki yılda bizim de yarattığımız aşırı taleple özellikle alışveriş merkezlerinde ciddi bir şişme oldu. 2009'da bazı markaların oyun dışı kalacağını söyleyebiliriz. Gelecek yıla bir törpülenme yılı diyebiliriz" diyen Ali Murad Kızıltaş, bu noktada alışveriş merkezleri ile markalar arasında görüşmelerin devam ettiğini, ortak bir çözüm noktası bulunacağını kaydetti. Bu arada şirketler AVM'lerle kiralar konusunda görüşmelerini sürdürüyor.