kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Şubat 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Avrupalı turist euro zonundan çıkmak istiyor

ŞELALE KADAK
ŞELALE KADAK
21.02.2009
* Alışveriş merkezleri konusunda Türkiye'nin şu anki fotoğrafı nasıl?
İstanbul'da 75, Türkiye'de 220 alışveriş merkezi ve 4.5 milyon metrekare mağaza alanı var. Biz önümüzdeki 3-4 yılda 9 milyon metrekareye bekliyorduk. Bu tabii bildiğimiz, inşaatına başlamış projelerdi. Alışveriş merkezleri büyümeye başladı. Bugün Cevahir 105 bin metrekare, İstinye Park 85 bin metrekare. Yeni nesil alışveriş merkezleri daha da büyüyecek. Teknoloji marketleri, hiper marketler, yapı marketler çoğalacak.

* Alışveriş merkezleri için, "Bir fabrika gibi" diyorsunuz, neden?
Ortalama bir alışveriş merkezi 1500 ile 3 bin civarında doğrudan iş yaratır. Orada ürettiğiniz hizmetle de bir sürü alt sektöre de iş yaratırsınız. Ekonomik gelişme alışveriş merkezleriyle daha çabuk algılanabilir.

* Gerçekten bu trend böylesi bir durgunlukta devam ediyor mu?
Ediyor diyorum. Ama belki hepsi değil. Bu hafta ben iki tane çok ciddi yatırımcı ile alışveriş merkezi projesi konuştum. Biri şehir içinde otelli bir proje, diğeri şehir kenarında yine konut ve otelli bir projeydi. Bugün Anadolu'nun değişik şehirlerinden talep var. Yeter ki projeler doğru olsun.

* Öyle görünüyor ki alışveriş merkezi yatırımı yapanlar bu yıl turizme ciddibel bağlayacak... İkisi birleşiyor. Bakın aldığımız duyumlar bu yıl İngiltere'den gelecek olan turist sayısında artış olacağı yönünde. Avrupalı turist euro zonundan çıkmak istiyor. Yunanistan'da, İspanya'da pahalı geliyor. Kanıtlanmış bir gerçek var bir de. İnsanların turistik seyahatte çok daha rahat alışveriş yapıp, para harcadığı yönünde.