kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Şubat 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Mercedes işçisi, krizde az işler açılınca çok çalışacak

Tarık YILMAZ EKONOMİ
21.02.2009
700 kişiyi ikramiye verip emekliye ayıran Mercedes Benz, kalanlar için sendikayla ilginç bir anlaşma yaptı. Çalışanlar az çalışmasına karşın tam maaş alacak, işler açılınca borçlandığı saatleri mesai ile ödeyecek..
"Mercedes Benz Türk, 2008 sonunda iki fabrikasında 700 kişiyle yollarını ayırma kararı aldı. 4 bin 200 kişiyle yola devam ediyor. Ancak işçilerin 2008'de önceki yılın üretim rekorunu kırma hedefi vardı. Ertesi gün çalışmayacağını bilenler bile son dakikaya kadar çalıştı. Ayrılanlar için bir veda partisi düzenleme kararı almıştık. Ancak ayrılacaklar hedefi tutturmak için gece yarısına kadar çalıştı. Sonuçta, aralarında işten ayrılacakların olduğu bir çok çalışan kendi veda partisine geç kaldı. Birçok ülkede çalıştım ama Türkiye dışında bunu başka bir ülkede göremezsiniz."

İŞÇİLER İSTANBUL'A GELDİ
Bu sözler Mercedes Benz Türk'ün Başkanı Jünger Ziegler'e ait. Ziegler bağlılığı, 'çalışanlara iyi zamanda iyi şartlar kötü zamanda da yanında olmayla' açıkladı. Açtıkları emeklilik paketiyle 700 çalışanıyla yollarını ayırdıklarını kaydeden Ziegler, kalan işçilerin de bu gelişmeden olumsuz etkilenmemesi için sendikayla birlikte istihdamı koruma paketini devreye soktuklarını söyledi. Oldukça ilginç paketin ilk ayağı, Aksaray'daki kamyon fabrikasında işlerin yavaşlaması nedeniyle burada çalışan 100 işçinin İstanbul Hoşdere'deki fabrikaya getirilmesini içeriyor. Gerekçesini "Kalifiye eleman sorunu yaşamamak ve çalışanları işten çıkarmamak" olarak sıralayan Ziegler, İstanbul'a gelmeyi kabul edenleri 1 Şubat'tan itibaren eğitime aldıklarını belirterek şunları söyledi: "İstanbul'a gelmeyi kabul edenlere kalacakları yer temin ettik. Eğitimleri bitiyor ve 1 Mart'ta Hoşdere'deki otobüs fabrikasında işbaşı yapacaklar. Ayda iki kere evlerine göndereceğiz ve yol masraflarını karşılayacağız. Yalnızca parasal açıdan düşündüğünüzde bunların hepsi masraf. Ancak çalışanlarımız şirketimizin en değerli varlığı. O nedenle bunu geleceğe yatırım olarak da görebilirsiniz. İstihdamı yüksek tutmak için elimizden gelen herşeyi yapıyoruz. 1 yıl sonra işler düzeldiğinde karşılıklı oturup burada mı kalacaklar, yoksa Aksaray'a mı dönecekler birlikte karar vereceğiz." Anlaşılan paketin ikinci ayağna göre düşük kapasite, talep yetersizliği nedeniyle daha az saatlerde çalıştırılan işçilerin maaşında indirim yapılmıyor ve ücretleri tam olarak ödeniyor. İşçiler, şirkete az mesai karşılığında 'çalışma saati' borçlanıyor.
Haberin fotoğrafları