kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Şubat 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Durgunlukta ucuz diz üstü, LCD TV ve akıllı telefon satışı hızlı arttı

Timur Sırt
21.02.2009
GfK Türkiye'nin yaptığı araştırmaya göre 2008'de satışı en çok artan ürünler yüzde 31 ile dizüstü bilgisayar, yüzde 74 ile LCD TV ve yüzde 206 ile akıllı telefon oldu..
Durgunluk ve kriz söylentileri 2008 yılında teknoloji ürünlerinin satışını durdurmadı. Araştırma şirketi GfK Türkiye'nin verdiği bilgiye göre ucuz dizüstü bilgisayar satışları yüzde 31 artarken gelir 2007 yılına göre yaklaşık yüzde 1 düşerek, 618 milyon euro olarak gerçekleşti. Yine LCD TV satışları kampanyalar ile 2008 yılında yüzde 74 artarken, Plazma TV satışı yüzde 40 geriledi. Projeksiyon ve tüplü televizyon satışı yüzde 57 artarken, düşük kâr marjı ve yoğun rekabet dolayısıyla gelir artışı yüzde 13 ile 788 milyon Euro olarak gerçekleşti. Cep telefonu satışından elde edilen gelir 2007 yılında 1.85 milyar dolar olarak gerçekleşirken, 2008 yılında 1.42 milyar dolara geriledi. Adet bazında gerileme 10 milyon 558 bin adetle yüzde 8'de kaldı.

MODELLER ETKİLEDİ
Cep telefonunda ucuz telefona yönelme dikkat çekici olsa da akıllı telefon satışlarındaki artış adet bazında yüzde 206 ile 50 milyon dolara yaklaştı. Bu artışın en önemli sebebi, Nokia N95, Black Berry Bold ve Apple iPhone 3G gibi ürünlerin 2008 yılında piyasaya sürülmesiyle oluşan büyük ilgi olduğu tahmin ediliyor. Nokia cep telefonu pazarındaki açık ara liderliğini Türkiye'de devam ettirirken dünyadaki pazar payı yüzde 37'e yükseldi. Nokia son çeyrekte yaklaşık 113 milyon cihaz sattığını açıkladı. Dizüstü bilgisayar satışları 1 milyon adedi zorlarken elde edilen gelirlerin yüzde 22 gerilemesi ucuz dizüstü bilgisayarlara ilgiyi gösteriyor.