kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
12 Kasım 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Durgunluğa karşı müşteri kral oldu

12.11.2008
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, yüzde 50'lere varan indirimlerle kârdan feragat edip krizin etkilerini indirmeye çalıştıklarını söyledi..
Ekonomik durgunluğun etkilerini azaltmaya çalışan perakende sektörü, bu yıl indirim ve kampanya sezonunu erken açtı. Markadan markaya değişmekle birlikte eylül ayından itibaren yüzde 25, kasım ayından itibaren yüzde 50'lere varan indirimler uygulanması, ciro kaybetmesini engelledi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, sektörün pazarı ve istihdamı koruma konusunda sessiz bir mutabakat sağladığını belirterek, "Biz 2008 yılını kâr değil, ar yılı olarak değerlendiriyoruz.

İŞTEN ÇIKARMA SON ÇÖZÜM
Kârımızdan fedakârlık yapıyoruz, ürün maliyetlerindeki artışı fiyata yansıtmadık ve müşteriyi oyunun içinde tuttuk. Bu fedakarlığı, perakendenin diğer oyuncularının da yapmasını bekliyoruz" dedi. Türkiye'de hiçbir dönem böylesi bir uygulamanın yaşanmadığını söyleyen Akyiğit, "Müşteri bugün gerçek anlamda kral olmanın keyfini çıkarmalı" dedi BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz de bir ay öncesine kadar satışlarda geçen yıla göre yüzde 5-10 düşüş yaşandığını ama son kampanyalarla bunun aşıldığını söyledi. BMD Başkan Yardımcısı ve Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez ise işten çıkarmaların en son başvurdukları yol olduğunu, kapasite ve istihdamı korumaya çalıştıklarını söyledi.