|
Modanın adı lüks ve pırıltı
|
|
Dünya "bling bling"in peşinden koşuyor. Bu akım 2005'e damgasını vuracak.
Her yerde "bling bling" çılgınlığı yaşanıyor. Hip hop ve rap kültürüyle hayatımıza giren bling bling, argo anlamıyla "gösteriş ve pırıltı" demek. Ultra pahalı lüks mücevherler, taşlı ve şatafatlı objeler bu kültüre giriyor. Giyimden dekorasyona her yer parıldıyor!
Pırıltılı, şıkır şıkır, metalik 2005
"Bling-bling" kelimesi şu an en moda kulüplerden Times gazetesinin kapağına kadar herkesin dilinde. Ne anlama geldiğini ve nasıl bu kadar büyüdüğünü biliyor musunuz?.
Bling-bling, günümüze hakim modanın bir ifadesi. Hip-hop ve rap kültürü ile hayatımıza giren bling argo anlamı ile gösteriş ve parıltı demek. Son 20 yılda, New York'tan Tokyo'ya kadar uzanan şehirlerde hakim olan sokak modası. Hatta bling kelime olarak Oxford İngilizce sözlüğüne bile girdi. Sözlüğü düzenleyenlere göre "bling-bling" pahalı, gösterişli mücevher yada kıyafetlere ve bunu takan/giyen kişiye deniyor. Sözlük anlamı dışında "bling"in daha geniş bir anlamı var. Bu daha çok sert oynayan, iyi görünen ve kaymağı yalayan değerlerin bir kümesi. Arsız/zevksiz bir tarz, Bentley araba, jakuzi, Dom Perignon şampanya, kürk ceket, first class uçak bileti, Gucci, Prada, Rolex saat gibi. Bling bling hip-hop, ise müzikten öte birşey.
Tüm toplumun hareketlerine ve akıllarına nüfuz eden, şehir kültürünü pop kültürüne dönüştüren bir yaşam şekli. Bu hareketin pekçok takipçi bulunuyor. P Diddy ve 50 Cent gibi hip-hop kahramanları için elmaslar bir ödül, başarının özeti ve şaşaa. Tıpkı 2005'in Kıyafetten ev aksesuarlarına kadar yansıyan şaşaalı, pırıl pırıl modası gibi. Ultra pahalı lüks mücevherler, taşlı ve şatafatlı objeler bling bling kültürüne giriyor. Mücevherde de, elmaslar kadar büyük ve dikkat çekici olursa o kadar makbul. Swarovski taşlarla işli Apple ipodlar, Paul Smith'in erkek koleksiyonu, pırıl pırıl çantalar ve gece kıyafetleri, Swarovski taşlı objeler, pırlantalı cep telefonları..
Hepsi de 2005'in göz kamaştıran bling bling ürünleri Bu kültür, lüks ürünlere ilgiyi özellikle erkekler arasında artırmış durumda. P Diddy ve Beckham gibi müzik ve spor idollerinin taktıkları mücevherler de, bu markaların alınmasına ilham veriyor. Böylece ultra lüks mücevher pazarı da halka iniyor. Özellikle Amerika'da bling faktörü çok yaygın. Hatta büyük çoğunluk sınıf atlamanın yolunun spordan, hip-hoptan yada en flaş olanı satın almaktan geçtiğini düşünüyor. Bugün en çok tüketen kesim eskiden beri şehirli olmayanlar.
Bu kültürün tüketicileri sanatçıların mücadelesi ile değil de, hip-hop müziğin ilan edildiği partilerle ilgileniyor. Bling bling kültürü her ne kadar siyah hip-hop şarkıcıları ile yaygın hale gelse de şimdi modanın baştacı olmuş durumda. Kış koleksiyonlarında Prada'ya bakın, her yerde taş, pırıltı ve işleme. Dolce& Gabbana'nın ayakkabıları komple taşlı ve ışıltılı. Aynı moda obje tasarımına da yansıdı. Yakında Decorum'da bile Swarovski taşlı fincanlar, anahtarlıklar, vazolar göreceksiniz. Hazır mısınız yeni seneyi pırıltılı, ışıltılı lamelerle karşılamaya?
|