kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
5 Aralık 2008, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
TAV CEO'su Şener'in arkasında yükselen inşaat Ekim 2009'a kadar hizmete girecek ve 7 milyon yolcuya hizmet verebilecek.

TAV, karamsarlık bulutunu Tunus'ta inşaatıyla dağıttı

Tarık YILMAZ - TUNUS
05.12.2008
TAV CEO'su Şener'in, Atatürk Havalimanı'ndan kalkarken jetleri gösterip "20 gündür yatıyorlar" açıklamasıyla başlayan Tunus gezisi 550 milyon euroluk Enfidha havalimanını görünce dağıldı..
İLİŞKİLİ HABERLER
TAV, karamsarlık bulutunu Tunus'ta inşaatıyla dağıttı
İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan hareket ederken özel jetleri gösterip "20 gündür pek fazla havalanan yok, yatıyorlar" dedi. TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener. Sebep belli, kriz... Şener'e göre havayolu taşımacılığında krizin yansıması yüzde 5-10 düşüş şeklinde oluyor ve daha sonra eski seviyelerine dönüyor. Karamsar başlayan Tunus yolculuğunda TAV'ın CEO'su Şener'in ilk değerlendirmeleri böyleydi. Yolculuk boyunca Türkiye'nin bir an önce harekete geçmesi gerektiğinden iş dünyasında ağzı olan herkesin demeç vermesine, ekonominin 2009 yılını kapamasından kapitalizme dek pek çok konu konuşuldu; Tunus'ta ise iş... Ziyaretin sebebi TAV'ın Tunus'ta geçen yıl kazandığı iki havayolu ihalesi. Biri kıyısında bataklık ve deniz olan Monastir Habib Bourgiba Havalimanı. Şener, bataklık nedeniyle havaalanının genişleme şansı olmadığı söylüyor. 1 Ocak 2008'de işletmeye başladıkları ve 40 yıl işletecekleri havalimanının kapasitesinin 3.5 milyon yolcu olduğunu ancak 2007'de 4.3 milyon yolcunun iniş yaptığı bilgisini veriyor. TAV buraya fazla yatırım yapmamış, yapmayacakmış da...

SEÇİMDEN ÖNCE AÇILACAK
1.5 saatlik yolculuktan sonra Tunus'ta asıl yatırımın yapıldığı havalimanına geliyoruz: Enfidha, Zine el Abidine Ben Ali. Tunus Devlet Başkanı'nın ismini taşıyan havalimanının temel 24 Temmuz 2007'de atıldı. 4 fazdan oluşan yatırımın ilk ve en önemli fazı Ekim 2009'a kadar bitirilecek ve Tunus'taki genel seçimden bir hafta önce açılacak. 800'ü Türk 2 bin 900 kişinin çalışıyor. Asfaltlaması biten 60 metre eninde 3.4 kilometre uzunluğundaki piste, bina inşaatlarına ve hafriyata ilk fazda 550 milyon euro harcanacak. Kapasite ise 7 milyon yolcu olacak. 2026-2028 arasındaki üçüncü fazda ise ikinci pist yapılacak ve yolcu kapasitesi 22 milyona çıkacak. Bunun Türkiye'nin yurtdışında yaptığı büyük yatırımlardan biri olduğunu anlıyoruz sahayı dolaşırken... Şener ve TAV ekibindekiler, şu ilginç ayrıntıya dikkat çekiyor:

HAVAALANI 4 METRE YÜKSELDİ
"Şartnameyi hazırlayan Fransız firması, yağmurda su altında kalan bölgede sıkıntı yaşanmaması için havaalanlarını ortalama 4 metre (bazı yerlerde 7 metre) yükseltme şartı koymuş. Yani alan 4 metre yükseltilmiş. Haliyle 10 milyon metreküp kum taşınmış. Bu kum, büyük bir baraj için taşınanla aynı miktara denk geliyormuş." Şener'in karamsar 'kriz' yorumu TAV'ın yatırım ve 'işbirliği' haberleriyle Tunus'ta dağıldı.