|
|
Pazar reklamı
Sevmiyorum sevdiğim şarkıların reklam müziği olmasını. Ne farklı anlamlar yüklediğim o güzelim mısraların kaybolmasını istemiyorum işte. Onların yerini fiyakalı kampanya sloganları alıyor. Hem de tanıdık bildik melodileri hiç ama hiç değişmeden... Duygulandığım, geçmişe gidip geldiğim, hatta zaman zaman ağladığım şarkıların halı ya da mobilya satmak için kullanılmasına karşıyım işte. Eski kafalı mıyım? Belki. Belki dünyanın her yerinde böyle yapılıyordur. Belki reklamcılığın kurallarından biridir. En sevilen şarkılardan birini satın al, başka bir ürün satmak için kullan. Belki bu da bir tür yaratıcılık. Eskiden reklamların müziklerini mırıldanır hatta şarkılarını söylerdik. Ben 7-8 yaşlarındayken şöyle bir şey vardı; Shell Rotella 2050... Kaptan bu bizim yağımız değil mi? Öyle muavin bizim yağımız... Hiç eksilmez basıncı düşmez... Her iklimde dört mevsimde... Shell Rotella 2050... Hey hey (Bu arada Rotella kelimesi muhtemelen başka bir şeydi ama kesinlikle ne olduğunu hatırlayamadım. İnsaf edin 23 yıl önceydi.) Ne kadar saçma sözler değil mi? Ama melodisi o kadar güzel ve ezberlenmesi kadar kolaydı ki sınıfta hep beraber bu reklamı bağıra çağıra söylerdik. Daha iyi bir reklam yolu var mı düşünsenize, şarkınızı çocuklara bile ezberlettiriyorsunuz. Hem de bütün saçmalığına rağmen. Peki ya şimdi? Nazan Öncel'in şarkısını halı, Ayşe Hatun Önal'ınkini yoğurt satmak için kullanıyoruz. Çok yaratıcı çok... Alana mı kızacaksın, satana mı? O da ayrı bir mesele tabii.
|