kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
3 Aralık 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Bilgisayarı icat eden battı ürünü pazarlayan kazandı

02.12.2008
'Mavi Okyanus Stratejisi' kitabının yazarı W. Chan Kim, "Bilgisayarı bulan firma iflas etti. Artık sadece bulmak değil düşük maliyet ve pazarlamak da çok önemli" dedi..
Bir firmanın büyümesi ve markalaşmasında sadece yaratıcılığın yetmediğini belirten W. Chan Kim, bunun yanında pazarlama, amortisman ve düşük maliyetlerin de gerektiğini dile getirdi. Bu sistemin birbiriyle uyumlu olmasını gerektiğine işaret eden W. Chan Kim, uyumsuzluk halinde müşterilerin kaybedileceğini, ve firmanın zarar edeceğini söyledi.

'REKABET KANLIDIR'
"İnsanların yaratılan ürünleri taklit etmesiyle rekabet başlar. Rekabet kanlıdır. Bir başkası ile yapılmaya başlandığında biri kazanır, biri kaybeder. Buna 'sıfır sonuçlu kazanım' deriz. Ve okyanusa kan akar. Yani rekabet her zaman kan demektir" diyen Kim, "Rekabetin artmasıyla risklerin arttığını riskin olduğu yerde fırsat da vardır dedi. W. Chan Kim, bu dönemlerde rekabet değil yaratıcılığın ortaya çıkarılması gerektiğine vurgu yaptı.