kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
2 Eylül 2008, Salı
Sabah
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Emre Bor, keneden yüzde 25 etkilendiklerini söyledi.

"Kene bize de zarar verdi, ama 'yatırıma devam' dedik"

FATİH ATALAY
Güncelleme : 02.09.2008 14:59
Günlük 100 bin adetlik kesim kapasitesini 22 milyon YTL'lik yatırımla 300 bine çıkaracaklarını belirten Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Bor, "Kene, satışları yüzde 25 düşürse de yatırımdan vazgeçmedik" dedi..
2007 yılını 16.9 milyon YTL net kârla kapattıktan sonra, 2008'in ilk 6 ayında 7 milyon YTL zarar açıklayan Şeker Piliç, Bandırma'ya 22 milyon YTL'lik yatırım yapacak. Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Emre Bor, 2008 yılında yaşanan ekonomik durgunluktan ciddi şekilde etkilendiklerini belirterek şunları söyledi: "Özellikle kene olayları bizi derinden etkiledi. Satışlarımız ilk 6 ayda yüzde 25 düştü. İnsanlar ilkbaharyaz aylarında pikniğe gidip, mangal yaparlardı. Bu pikniklerde de en çok beyaz et tüketilirdi. Fakat kene ısırma vakalarının görünmesinden sonra insanlar korktu ve pikniğe gitmedi. Ayrıca maliyetlerimizde ciddi artışlar oldu. Yem fiyatları yüzde 40 arttı. Bu artışları fiyatlarımıza yansıtamadık. Geçen yıl kârlılığımız yüzde 12-15 seviyelerindeyken bu yıl zararına satışlar yaptık."

AMAÇ DÜZLÜĞE ÇIKMAK
Bugün günde 100 bin adetlik kesim yaptıklarına değinen Bor, Bandırma'da inşası devam eden 2. kesimhaneleri sayesinde üretim kapasitelerini 300 bin adete yükselteceklerini ifade etti. 15 bin metrekarelik üretim tesislerine 22 milyon YTL'lik yatırım yapacaklarını belirten Emre Bor, bu yatırımın büyük bir kısmını banka kredisi ile finanse edeceklerinin altını çizdi. Bor, "İlk 6 ayda 7 milyon YTL zarar açıkladık. Amacımız yıl sonunda düzlüğe çıkıp, yılı zararsız kapatmak. Yıl sonu ciro hedefimiz 300 milyon YTL'dir. Ramazandan çok umutluyuz. Normal bir aya göre satışlarımız 2 katına çıkar. Zaten ramazanda pek balık tüketilmez. Ağırlıklı olarak beyaz ve kırmızı et tüketilir" dedi.

TÜKETİM 14.5 KİLO
Türkiye'de bir kişinin yıllık beyaz et tüketiminin 14.5 kilogram olduğuna dikkat çeken Bor, bu rakamın her yıl yüzde 10-15 arttığını vurguladı. Beyaz etin kırmızı etten pazar payı çaldığının altını çizen Bor, "Bunun başlıca nedeni beyaz et ürünlerinin çeşidinin artması. Bir başka önemli neden ise kırmızı et fiyatlarının üçte bir olması. Yaz aylarında tavuk kanat satışları artarken, Ramazan'da but satışları fırlar. Yıl içerisinde en çok sattığımız ürün grubu ise buttur" dedi.