kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Süreyya Ciliv birinci sınıf iş yapacak elemanlara sahip olduklarını belirterek, büyüme potansiyeli olan ülkelere yatırım yapacaklarını söyledi.

'Ana gemi yolunda, bölgede büyümeye devam edeceğiz'

Timur SIRT
Turkcell'deki 1 yılını değerlendiren Genel Müdür Süreyya Ciliv, ana geminin artık yolunda gittiğini belirtirken "İşimizi büyütmek için yeni servislere ve bölgede büyüme potansiyeli olan kârlı operasyonlara yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi ..
9 Ocak 2007'de Turkcell Genel Müdürü olarak göreve başlayan Süreyya Ciliv o günlerde 30'a yakın yönetici ile bir araya gelerek müşterilerine en iyi teklifi nasıl sunabileceklerini konuştuklarını, Turkcell'in pozitif ve negatif taraflarını masaya yatırdıklarını söylüyor. Ciliv 1 yıl sonra Turkcell'in durumu değerlendirdiğinde ana geminin yolunda gittiğinin altını çizerek, "Ana gemi yolunda gidiyor. Şimdi dış operasyonlara, yeni servis ve teknolojilere ağırlık verebiliriz" diyor. Yine de ana gemiye dikkat etmek zorunda olduklarını söyleyen Ciliv, Turkcell Genel Müdürü olarak görev yaptığı 1 yılı SABAH'a değerlendirdi. Ciliv Turkcell'de başarılı olup olmadığıyla ilgili değerlendirmeyi yapmak için "30 Kasım 2006'da Süreyya Ciliv ismi açıklandığından bu yana Turkcell'in değeri ne kadar artmış ona bakmak lazım" diyor. Değerlendirmeyi nasıl yaptığını şöyle anlatıyor: "Ben kendi performansımı ölçerken en göze çarpan sonuçlardan biri olarak yatırımcıların, hissedarların güvenine bakıyorum. Bu konuda Turkcell'in dünyadaki operatörler arasında farklı bir yeri olduğunu düşünüyorum." Ciliv, "Göreve başladığınız dönemde rekabet, regülasyon kararları ve hissedarlar arası kavganın kendisinizi kuşatılmış hissetmenize neden olmadı mı?" sorumuza ise şu yanıtı verdi:

EKOSİSTEM BÜYÜYECEK
"Dünyanın 20 ülkesinde hizmet veren Vodafone, Aycell ve Aria'nın birleşmesiyle oluşan, Türk Telekom'un sahip olduğu Avea güçlü rakip olarak karşımıza çıktı. Ancak Turkcell'in başarı kültürü sağlam ve güvenilir marka değeri, kaliteli bir altyapı ve servisler bizim rekabete karşı güçlü kalmamızı sağladı. Üstelik bu ekibe bayi ve iş ortaklarımızı da dahil ederseniz, dev bir ekosistem karşınıza çıkar. Turkcell Türkiye'nin en büyük ekosistemlerinden birini oluşturuyor. Bu ekosistemin birlikte kazanma kültürüne iyi bir örnek oluşturduğunu düşünüyorum. Başarımızın sırrı da burada yatıyor." Hedeflerinin bu ekosistemi daha da güçlendirmek olduğunu kaydeden Ciliv, "Başarı, hissedarların tartışmalarının yumuşamasına neden oldu. Biz ses ve data hizmetleriyle, kurumlara sunacağımız tekliflerle bu ekosistemi çok daha hızlı büyüteceğiz" şeklinde konuştu. "Dakika bazlı tarifelerle bazı müşterilerimizin yanlış karar vermelerine neden olabiliriz" diyen Ciliv, "Hatalarımızı hızlı düzeltiyoruz. Dakika bazlı tarifeden hızla 6 saniyelik tarifeye geçtik. Üstelik bunu yaparken kişiye özel tercih yapma şansı sunduk. Müşterilerimizi iyi dinliyoruz. Bu kadar büyük yapının hatasız davranmasına olanak yok. Önemli olan hataları hızlı görüp önlem almak" diye konuştu.