kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
30 Nisan 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

'En güçlü 100 marka' zirvesinde Google var

29.04.2009
Millward Brown tarafından gerçekleştirilen "En Güçlü 100 Marka" sıralamasında internet devi Google bu yıl da ilk sırada yer aldı..
İnternette arama teknoloji ile popüler marka haline gelen Google, internet hizmetlerini genişleterek güçlü markalar sıralamasında zirveye yerleşti. İlk 10 firma arasında 4 teknoloji, 2 cep telefonu operatörü ve 2 gıda markası yer aldı. Financial Times işbirliği ile bu yıl dördüncüsü yapılan "BRANDZ Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması", dünyanın önde gelen pazar araştırması ve danışmanlık firmalarından Millward Brown tarafından açıklandı.

ÇİNLİ OPERATÖR 7'NCİ
Her yıl milyonlarca insanın internet kullanmaya başlaması ve kullanıcı oranının sürekli artması Google'ın marka değerini 12 ayda yüzde 16 artırdı. Google 100 milyar dolarlık marka değeri ile teknoloji sektörünün de lider markası yaptı. Microsoft 76.2 milyar dolarlık marka değeri ile geçen yıl olduğu gibi ikinci sırada yer aldı. Onu 67.6 milyar dolarlık marka değeri ile Coca-Cola ise takip etti. McDonald's IBM'den sonra en değerli 5'inci marka olurken, General Electric ilk 10'a giren tek büyük endüstri firması oldu. İlk 10'a Çinli China Mobile 7'nci, Vodafone 9'uncu sıradan girdi.

BLACKBERRY SÜRPRİZİ
Teknoloji şirketleri sıralamasında IBM 66. milyar dolarlık marka değeri ile üçüncülüğünü korurken, marka değerini 2007'ye göre yüzde 20 arttırdı. İlk 3 markayı sırasıyla Apple (63.113 milyon dolar) ve Nokia (35.163 milyon dolar ) takip etti. Teknoloji markaları sıralamasında 14'üncü sıradan 6'ıncı sıraya yükselen BlackBerry (27.478 milyon dolar) marka değerinde gösterdiği yüzde 100'lük artışla listenin 16'ncı sırasına oturdu. Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, BRANDZ'ın sonucuyla ilgili "Markalarına sürekli yatırım yapan şirketler sürprizlerle karşılaşmıyorlar çünkü yaratılan güçlü markalar, şirketlerin gelecekteki nakit akışını garanti altına alıyor" dedi.