kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Kasım 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Çiğ köfte için 44 marka başvurusu yapıldı

Giriş Saati : 23.11.2008 11:38
Güncelleme : 23.11.2008 15:42
Yeni Haber
Türk damak tadının vazgeçilmez lezzeti çiğ köfte, ''et tadında etsiz çiğ köfte'' sloganıyla faaliyet gösteren dükkan sayısındaki artışa bakılırsa kendi ekonomisini yaratmış görünüyor.

Hz. İbrahim'in annesinin, kıtlık ortamında çocuklarının ölmemesi için bulgur ve ceylan etini taşla döverek yaptığı ve bugüne kadar geldiğine inanılan çiğ köfte, bugünlerde etsiz olarak müşterilere sunuluyor.

Türkiye genelinde çiğ köftede halen 18 tescilli marka bulunuyor ama marka tescili için Türk Patent Enstitüsüne (TPE) yapılan başvurular da her geçen gün artıyor.

Çiğ köftenin coğrafi işaret olarak tescillenmesi için Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odasının TPE'ye yaptığı başvuru üzerindeki çalışmalar da sürdürülüyor.

TPE yetkililerinden alınan bilgiye göre, ''Çiğ Köfte'' sektöründe marka tescil belgesine sahip 18 işletme var. Bu ürün için son 1 yılda 44 işletme de TPE'ye başvurarak markalarını tescilletmek istedi.

ETSİZ ÇİĞ KÖFTE

1,5 yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda ''Etsiz Çiğ Köfte'' buluşunu yapan ve TPE'den ürününe patent tescil belgesi alan Ezgi Gıda Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nin Genel Müdürü Selmin Selime Kaya, artı 4 derecede 2 ay raf ömrü olan etsiz çiğ köfte buluşuyla çiğ köfte ekonomisinin ''Etsiz Çiğ Köfte'' olarak makas değiştirmesini sağladı.

Kaya, etsiz çiğ köftenin patent tescil metninde ''içinde et olmayan, ancak çeşitli baharatlar, bulgur, patates püresi ve sodyum polifosfat gibi maddelerle kıvam, tat ve renk olarak etli çiğ köfteyi aratmayacak lezzete sahip, et tadında etsiz çiğ köfte'' şeklinde tanımlandığını söyledi.

Buluşuna TPE'nin web sitesinden ulaşabildiğini, etsiz çiğ köftenin standardının söz konusu metinde yer aldığını anlatan Kaya, ''Etsiz Çiğ Köfte'nin sektör haline geldi. Birçok kimse işletmeler kurarak sektöre girdi. Ürünün TPE standartına göre yapılması lazım. Maalesef standarta uyan uymayan her önüne gelen sektöre giriyor'' dedi.

''OBAMA VE TÜM DÜNYA LİDERLERİNE ÇİĞ KÖFTE''

Türkiye genelindeki 156 şubesiyle sektörün en önemli firmalardan olan ''Meşhur Adıyaman Çiğ Köftecisi'' Ömer Usta da 1992 yılında İstanbul'da seyyar olarak başladığı çiğ köfte ekonomisinde Gültepe'de açtığı küçük dükkanla sektöre girmiş.

2005 Şubat ayında açtığı üretim merkeziyle Türkiye genelinde bayilikler vermeye başladıklarını anlatan Ömer Usta, günde 450 kişilik porsiyona tekabül eden 180 kilogram etsiz çiğ köfte ürettiklerini bildirdi.

Potansiyel olarak 250 şubeye ulaşabileceklerini, ancak büyümeyi daha yavaş gerçekleştirmeyi arzu ettiklerini anlatan Ömer Usta, Türkiye dışında Fransa, Azerbaycan ve Almanya'da da şube açmak için görüşmelerde bulunduklarını söyledi.

ABD'ye sipariş usulü bir çok defa çiğ köfte gönderdiklerini söyleyen Ömer Usta, ''Amacım yeni seçilen ABD Başkanı Barack Obama ve tüm dünya liderlerine çiğ köfteyi tattırmak'' dedi.

(AA)