İLİŞKİLİ HABERLER
Türkiye'de reklam pazarı 3.7 milyar YTL
Türkiye'de reklam pazarı 3.7 milyar YTL
TOPLAM reklam harcamalarının yüzde 40'ı televizyon kanallarına yapıldı. Toplam 3 milyar 675 milyon YTL'lik reklam yatırımı içindeki payı 1 milyar 442 milyon YTL'ye ulaştı. Reklam pazarının yüzde 90'ı, Doğan, Merkez, Çukurova ve Doğuş Grubu'na ait. Türkiye'nin en büyük iki grubu Doğan ve Merkez Grubu'nun yazılı ve görsel anlamda pazar büyüklüğü yaklaşık yüzde 65. Ulusal kanalların reklam payı yüzde 76, diğerlerininki de yüzde 24 olarak hesaplandı. Doğan Grubu, toplam reklam harcamalarının yaklaşık yüzde 32'lik bölümünü aldı. Merkez Grubu, TV'lerde yayınlanan reklamlar içindeki payı da yüzde 21.1.
EN ÇOK İZLENEN DÖRT TV
atv, Kanal D, Show TV ve Star TV logolu kanallar en yüksek izlenme payına sahip. Televizyon yayıncılığı, Doğan Grubu yüzde 45, Merkez Grubu yüzde 21-25 arası, Çukurova Grubu yaklaşık yüzde 15 ve Doğuş Grubu yüzde 10 olmak üzere yaklaşık yüzde 90'ı dört grup tarafından paylaşılıyor. Yüzde 10'luk kısım sektör için küçük sayılacak teşebbüslerin elinde bulunuyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Türkiye'de reklam pazarı 3.7 milyar YTL
Yayın tarihi: 9 Eylül 2007, Pazar
Web adresi: http://www.sabah.com.tr/2007/09/09//haber,854A0ABEA4424CE68F6A95E470FCFEEF.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.