kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Eylül 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

100 bin şişe şampanya 290 bin konyak tükettik

EKO MAGAZİN SİNAN ÖZEDİNCİK
Lüks içki tüketiminde dünyanın en iyi pazarlarından biri haline gelen Türkiye rekora koşuyor. Ülkedeki yıllık konyak tüketimi 290 bin şişeye yükseldi, şampanya tüketimi ise100 bin şişeyi aştı..
Son yıllarda dünyada olduğu gibi hızla lüks tüketime doğru eğilim gösteren Türkiye'de markalı içkiye yapılan harcamalar da dikkat çekici boyuta ulaştı. Türkiye'de faaliyet gösteren en büyük yerel içki firması bT'nin lüks içki tüketimi hakkında önemli saptamaları var. Dünyanın en prestijli premium içki markalarını Türk tüketicisiyle buluşturan, yüksek fiyat segmentindeki ilk votka markası Belvedere'i Türkiye'ye getiren bT'nin verilerine göre, Fransa'nın Türkiye'ye şampanya ihracatı bir önceki seneye göre yüzde 20 arttı ve yaklaşık 100 bin şişeye ulaştı. Ünlü şampanya markası Momarkasının ise toplam pazar içindeki payı yüzde 50.

HENNESSY'NİN PAYI % 72
Konyakta ise bir önceki seneye göre yüzde 129'luk bir büyüme gerçekleşti ve yaklaşık 290 bin şişeye ulaşıldı. Konyak markası Hennessy'nin toplam içindeki pazar payı da yüzde 72. Bu yükselişin en önemli nedenlerinden biri olarak ise turizm sektöründeki kaliteli tesisler ve hizmet ağının beraberinde zengin turisti Türkiye'ye getirmesi gösteriliyor.

TREND HALİNE GELDİ
Özellikle içki sektöründe, premium markaları tercih eden insanların sayısı her geçen gün artıyor. Dom Perignon ve Mogibi markalar, reklamlarında oynayan Karl Lagerfeld, Marc Jacobs, Eva Herzigova, Helena Christensen gibi ünlü insanlarla bir trend haline geliyor. Bu trend doğrultusunda, eskiden sarayların ve davetlerin kutlama içkisi olarak kabul edilen şampanya, artık yemekle birlikte tüketiliyor. Kadeh şampanya tüketimi Türkiye'de de hızla artıyor. Örneğin, bu yıl Antalya'da zengin bir Rus işadamı, bir gecede 150 şişe Dom Perignon patlattı. Sonra İstanbul'da bir Hint düğünü için kına gecesine 700 şişe şampanya siparişi verildi. Ardından düğün ile birlikte toplam bin 500 şişe şampanya tüketildi. Fethi Pekin, yaş günü partisi için 220 şişe Dom Perignon siparişi vermişti. Antalya'ya gelen zengin turistin içki talebi de lüks markalardan yana oluyor. Özellikle, Dom Perignon ve Moşampanyaları, Hennessy konyak, Russian Standard Votka en çok tüketilen lüks markalar. Özellikle Hennessy, konyak kategorisinde, Antalya Havalimanı Duty Free'de satışta birinci durumda. Tüm içkiler kategorisinde de markadan sağlanan ciro bakımından birinci sırada bulunuyor.
Haberin fotoğrafları