kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Eylül 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

SABAH'ın önemi büyük, atv kritik

HAZAL ATEŞ ANKARA
Rekabet Kurumu, Türk medyasının analizini yaptı. Kurumun ilginç raporunda medyada reklam pastasının büyüklüğünün geçen yıl yüzde 22 artışla 3.7 milyar YTL'ye ulaştığı belirtildi... Raporda yazılı basında tiraj açısından yüzde 9’luk paya sahip olan SABAH’ın ilan gelirlerinin yüzde 20’sini aldığı için önemine dikkat çekilirken, atv’nin sektörde kritik aktör olduğu vurgulandı..
Rekabet Kurumu, Türk medyasının anatomisini çıkardı. "SABAH gazetesinin özel bir önemi var" yorumu yapılan raporda, satılan toplam gazeteler içinde yüzde 9 civarında paya sahip olduğu ve satılan tüm gazetelerin elde ettiği reklam ve ilan gelirlerinden yüzde 20'den fazla pay aldığı vurgulandı. Doğan Grubu'nun, pazar payının "hâkim durum" bakımından kritik bir konumda olduğu belirtilerek, "Reklamlarda Doğan Grubu'nun yüzde 60'lık pazar payı ile piyasadaki yoğunlaşmanın oldukça riskli bir düzeyde seyrettiği görülüyor" denildi. SABAH Grubu'nu satmaya hazırlanan TMSF'ye görüş hazırlayan Rekabet Kurumu, Türk medyasını, pazar payından reklam gelirlerine kadar geniş bir yelpazede inceledi. Medyada serbest rekabet koşullarının oluşmasının önemi vurgulanan raporda, Merkez Grubu'nun bu pazardaki gücü ve diğer aktörlere ilişkin şu tespitlere yer verildi:

ATV İZLENİRLİKTE ÖNCÜ
Merkez Grubu, reklam ile finanse edilen tüm kanallar içinde geçen yıl yüzde 20'lik paya sahip oldu. Bu payın yaklaşık yüzde 90'dan fazlası atv aracılığıyla elde edildi. Grup tüm televizyon kanalları içinde yüzde 20'lik bir pazar büyüklüğü ve 2007 yılında da bir fazla kanal ile faaliyetine devam ettiği göz önüne alındığında, televizyon yayıncılığı pazarında önemli bir aktör.

DOĞAN'IN PAZAR PAYI YÜZDE 40
Doğan Grubu'nun son 3 yıldır yaklaşık yüzde 40-45 arasında seyreden pazar payı, söz konusu grubun hâkim durum tespiti bakımından çok kritik bir konumda olduğunu ortaya koyuyor. Reklam geliri açısından geçen yılın verilerine göre Doğan Grubu'nun yüzde 60'lık pazar payı indekse 3 bin 600 puan katıyor. Piyasadaki yoğunlaşmanın oldukça riskli bir düzeyde seyrettiği görülüyor.

MERKEZ'İN GAZETE PAYI YÜZDE 20
Merkez Grubu'na ait gazeteler, Türkiye'de satılan tüm gazetelerin yüzde 20'sini oluşturuyor. Grup ilan ve reklam gelirleri açısından da yüzde 25'lik bir pazar payına sahip. SABAH gazetesinin özel bir önemi var. Satılan toplam gazeteler içinde yüzde 9 civarında paya sahip iken, satılan tüm gazetelerin elde ettiği reklam ve ilan gelirlerinden yüzde 20'den fazla bir oranda pay alıyor. Doğan Grubu'nun gerek gazete gerekse dergi dağıtımındaki pazar payı son dört yılda 60'ın üzerinde seyrediyor. Merkez Grubu da yaklaşık yüzde 40 pazar payına sahip.