kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Eylül 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

İngilizlerin tekstil kotasını 5 ülkede 11 şirketle deldi

Fasoncularını büyütmek istemeyen İngiliz konfeksiyon markalarının kota engelini, beş ülkeye kurduğu 11 şirketle delen Armondi Tekstil geçtiğimiz yılı 250 milyon dolar ciroyla kapadı. Firmanın 2010 yılı hedefi 500 milyon dolar..
Dil eğitimi için 20 yıl önce gittiği İngiltere'de ütücülükle girdiği tekstil sektöründe büyük başarı yakalayan Sivaslı genç işadamı Cafer Mahiroğlu bugün 5 ülkede 11 şirketin sahibi oldu. İngilizlerin fasonculara uyguladığı kota engelini aşmak için farklı çözüm yolları üreten Mahiroğlu, İngiliz kadın giyiminin ünlü markaları Dorothy Perkins, Top Shop, Evans ve Wallis gibi mağazaların bağlı olduğu Arcadia Group'un yanı sıra Marks Spencer, BHS, Next, New Look, Select, Tesco ve Matalan'a üretim yapıyor. Forbes dergisinin eylül sayısındaki habere göre, Mahiroğlu'nın sahibi olduğu Armondi firması 2006 yılını 250 milyon dolar ciro ile tamamlamış. 2010 ciro hedefini 500 milyon dolar rakamıyla ifade eden Mahiroğlu, büyümesini farklı ülkelerde farklı isimlerle kurduğu şirketlerine borçlu olduğunu söylüyor.

VİETNAM'DA ÜRETİM YAPIYOR
Kurduğu çatı şirket Armondi Tekstil ile bugün müşterilerine yılda ortalama 12 milyon parça mal üreten Mahiroğlu, ayda ortalama 400 bin parça malı Romanya'nın Braila kentindeki fabrikasında üretiyor. 170 bin parça malı Edirne'nin Keşan ilçesindeki tesislerinde 130 bin parçasını ise İstanbul'daki tesislerinde üretime sunan Armondi'nin aylık 300 bin parça malı ise Vietnam'da üretiliyor. Önümüzdeki yıldan itibaren Gürcistan'da da üretime başlayacak olan firmanın bu ülkede de Vietnam'da olduğu gibi hedeflediği rakam yılda 300 bin parça. İşte bu rakamlarla firmasını, pazar hacmi 20 milyar sterlinin üzerinde olan İngiliz Tekstil sektörünün ilk 5'ine sokmayı başaran Mahiroğlu, bu başarıyı sıradışı tasarımları ve modern üretim altyapısı sayesinde ünlü markalarla kurduğu sıkı ilişki ağını kullanmaya bağlıyor.

BY MOR'LA GİYDİRECEK
20 yıldan bu yana sadece İngliz kadınlarını giydiren Sivaslı işadamı Mahiroğlu bir süreden beri olgunlaştırmaya çalıştığı By Mor markasıyla ile Türk kadınını giydirmeye hazırlanıyor. İki yıllık geçmişi bulunan proje için Bakırköy'deki beş katlı mülk deneme mağazası olarak hazırlanıyor. Mağazanın kapısından elinde By Mor markalı bir ürünle çıkan her kadının markaya yatırım cesaretini biraz daha artıracağını düşünen Mahiroğlu'nun hedefi Türkiye'nin değişik bölgelerinde 200 By Mor tabelalı mağazayı hizmete sokmak. Tamamı özkaynaklarla kurulacak olan mağazalar zincirinin hizmete girmesi için öngörülen süre ise iki yıl.

TASARIM SİLAHI
İngiliz tekstil sektörünün kendilerinden olmayan aktörlere -işlerini muntazam yapsalar bile- pek sıcak bakmadığını erken fark eden Mahiroğlu, çözümü "tebdilikıyafette" bulmuş. Sipariş edilen malları sözleşme tarihinden önce ve istenilen kalitede teslim ettiği halde artı sipariş alamadığını gören Mahiroğlu, farklı coğrafyalarda değişik isimlerle kurduğu şirketlerle yeni iş alma yoluna giderek büyümeyi seçmiş.
Haberin fotoğrafları