kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Eylül 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
‘200 MİLYON DOLARI YAKALARIZ’.... 2003 yılına kadar Eczacıbaşı ortaklığıyla Türkiye’de faaliyet gösterdiklerini belirten Griffiths, cirolarının yıllık 200 milyon dolar seviyesine yaklaştığının altını çizdi.

Türkler bakıma 16 dolar Ruslar 53 dolar harcıyor

FATİH ATALAY
Avon Türkiye Genel Müdürü Ron Griffiths, bir Türk kadınının yıllık kozmetiğe harcadığı para miktarının 16 dolar olduğunu, bu rakamın Rusya'da 3 katından fazlaya ulaştığını söyledi..
Özellikle son yıllarda ekonomik istikrarla beraber alım gücünün artmasıyla büyüyen kozmetik sektörü yerli ve yabancı markaların iştahını kabartmaya devam ediyor. Konu hakkında konuştuğumuz Avon Türkiye Genel Müdürü Ron Griffiths, Türkiye'nin kozmetik sektöründe alması gereken daha çok yol olduğunu, Brezilya, Arjantin, Meksika ve Çin'den sonra Türkiye'nin Avon açısından gelişmekte olan ülkeler sınıfında olduğunu vurguladı. Türkiye'de bir kadının bir yılda kozmetik ürünlerine şampuan, vücut kremi, oje, rimel, fondöten, parfüm vs.) 16 dolar harcadığını, bu rakamın Finlandiya'da 136, Slovakya'da 98, Polonya'da 72 dolar olduğunun altını çizen Griffiths, Türkiye'nin bu bakımdan kat etmesi gereken daha çok yol var. Yine de Türkiye'den çok umutluyuz. Burada 220 bin tane satış temsilcimiz var. Avrupa'da Rusya'dan sonra en çok satış temsilcimiz Türkiye'de mevcut. Avon Türkiye'de 1993 yılından 2003 yılına kadar Eczacıbaşı bünyesindeydi. Çok da başarılı sonuçlar aldık. Ama Türkiye dışında bu tarz bir işbirliğimiz yoktu. Merkezin aldığı bir karar sonucunda ayrılmak durumunda kaldık. Sonuçta iki ortaklı bir şirket olunca kârlılık bölünüyor. Fakat satışlar bunu karşılayacak kadar hızlı da artmıyordu. 2003-2006 yıllık süreçte satışlarımızda yüzde 55'lik bir büyüme gerçekleştirdik. Yıllık 200 milyon dolarlık ciro hedefimize ulaşmamıza çok az kaldı" dedi. Müşteri kitlelerinin 15-30 yaş arasındaki genç, bekar, çalışan ve eğitimli kadınların oluşturduğuna değinen Griffiths, Türkiye'de 15-64 yaş aralığında 24 milyon kadının yaşadığını, nüfus ne kadar gençse Avon açısından o kadar iyi olduğunu vurguladı.

ERKEKLER PARFÜM ALIYOR
Satılan her ürünün neden göstermeden geri iade edilebileceğini belirten Griffiths, ürünlerin fiyatlarını belirlerken dikkat ettikleri ilk noktanın, rakiplerin ürünlerinden daha ucuz olması olduğunu ifade etti. Türklerin tüketim alışkanlıklarının Rus ve Ukraynalılara benzediğini belirten Griffiths, bu ülkelerde ciddi şampuan satışları olduğunu vurguladı. Diğer yandan Güney Avrupa'da el kremine pek ilgi gösterilmediğinin altını çizen Griffiths, Türklerin ise özellikle el kremine yoğun ilgi gösterdiğinin ifade etti. Griffiths, kadın ürünlerinde en çok gliserinli el kremi, göz kalemi ve saç bakım ürünü sattıklarını, erkek ürünleri arasında ise başı parfümlerin çektiğini kaydetti.

ANTI-AGING 25'E İNDİ
Türk kadınlarının tüketim alışkanlıklarında son 3 senede ciddi bir değişim gerçekleştiğini vurgulayan Griffiths, 25-30 yaşlarındaki kadınlar arasında anti-aging ürün satışlarında artış gözlemlediklerini kaydetti.
Haberin fotoğrafları