kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Nisan 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kışkırtıcı, isyankâr bir film olarak Tony Manero

ESİN KÜÇÜKTEPEPINAR
18.04.2009
Pablo Larrain'in Altın Lale'yi kazanan kışkırtıcı filmi Tony Manero'yu sosyal gerçekçi bir kâbus olarak niteleyebiliriz. Film, pop kültür eleştirisiyle diktatörlük rejiminin korkutuculuğunu absürd (!) şekilde birbirine bağlıyor.
Bir dönem memleketinde yükselen milliyetçilik nedeniyle ülkesini terk etmek zorunda kalmış Altın Lale Jürisi başkanı Sırp yönetmen Goran Paskaljevic için, 1970'lerin Şili'sindeki Pinochet diktatörlüğünün yıkıcılığını sıradan bir adamın pop kültür saplantısı üzerinden anlatması, etkileyici olmuş olabilir. Pop kültürün gücü üzerine eleştirisel yaklaşan, günümüzün huzursuz ve nihilist çalkantısına tercüman olan bu film, yaklaşım ve manzara olarak farklı gibi görünse bile, Ümit Ünal'ın Gölgesizler de yapmak istediği gerçeküstü politik eleştiriye de çok yakın zaten.
Ne de olsa ortada, ünlü Cumartesi Gecesi Ateşi filmindeki aktör John Travolta'nın canlandırdığı Tony Monero'yu en iyi taklit eden adam olma sevdası üzerinden anlatılan, gayet kışkırtıcı ve isyânkar bir sinema örneği var. Bu da Altın Lale'yi hak ediyor.