kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Nisan 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Altın Lale, Köprüdekiler ve Tony Manero'ya gitti

OLKAN ÖZYURT
18.04.2009
28'inci Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde Ulusal Yarışma'da Altın Lale'yi Köprüdekiler, Uluslararası Yarışma'da aynı ödülü ise Tony Manero filmi aldı..
'Köprüüstü insanları' Altın Lale'yi getirdi


Kutluğ Ataman başkanlığı'ndaki jürinin Ulusal Yarışma'da en iyi film ödülünü Aslı Özge'nin yönettiği Köprüdekiler filmine vermesi, bazılarına sürpriz olmuş olabilir. Ama Ataman'ın deneysel sinemaya göz kırpan, cesur ve yenilikçi yaklaşımları çoğu zaman takdir ettiği düşünülürse, bu karar hiç de şaşırtıcı değil. Genç yönetmen Aslı Özge, ilk uzun metraj filminde Türk sinemasındaki klasik anlatım biçimlerine pek yüz vermeden, belgeselvari bir anlatımla üç sıradan insanın yaşamına tanıklık etmemizi istiyor. Bu üç sıradan insan ise bir seyyar satıcı, bir dolmuş şoförü ve polisten ibaret. Ortak noktaları, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan, İstanbul'un simge yapılarından Boğaziçi Köprüsü'yle hergün haşır neşir olmaları.
Özge, her gün köprünün üzerinden geçen ama gerçek hayatta altta kalan sıradan insanların yaşamlarına seyirciyi, ortak ediyor.
Filmin kahramalarının (polis izin alamayınca onun yerine polisin kardeşi oynuyor) kendi hikâyelerinden yola çıkan Özge'nin karakterleri kendi hayatlarından koparmadan onların yaşam alanlarında anlatma isteği, filmin etkisini ve samimiyetini güçlendiriyor. Toronto, Locarno, Montpellier ve Saraybosna film festivallerinden davet alan Köprüdekiler, hem İstanbul'un çelişkilerini gösterirken, hem de metropolün 'arka sokaklarına' kulak vererek, yeni bir yönetmeni müjdeleyen bir film.