Tüketiciler en fazla 'cep'ten şikayetçi oldu
Sanayi Bakanlığı, geçen yıl tüketicilerden gelen 35 bin 555 şikayet başvurusunu incelemeye aldı. En çok şikayet cep telefonlarına geldi..
Mobil iletişimin gözde pazarı haline gelen Türkiye'de, vatandaş satın aldığı cep telefonunda yaşadığı sorunları Ankara'ya taşıdı. Tüketici Yasası'nın tanıdığı hakları öğrenenler Sanayi Bakanlığı Tüketici'nin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne geçen yıl şikayet üstüne şikayet yağdırdı. Bakanlığın incelemeye aldığı 35 bin 555 başvurunun ağırlıklı bölümünü cep telefonu alan vatandaşların "ayıplı mal" yakınması oluşturdu.
ÜRÜN GRUPLARINA GÖRE ŞİKÂYET
Sanayi Bakanlığı uzmanlarının değerlendirmeye aldığı 35 bin 555 şikayetin 10 bin 666'sı cep telefonundan kaynaklandı. Sırasıyla en fazla şikayet alan diğer ürünler, mobilya (735), bilgisayar (726), binek oto (542), kredi kartı (317), buzdolabı (316), televizyon (252), çamaşır makinesi (193), halı-kilim (104), kombi (87) oldu. Vatandaşlar hizmet sektörü bazında ise kapıdan satış (8.817), taksitli satış (940), kampanyalı satış (369), devre tatil (120), sigorta (92) ve paket tur şikayetlerini de Ankara'ya iletti.
İL BAZINDA TÜKETİCİ BİLİNCİ
Bakanlık koridorları dışında tüketiciler il ve ilçe tüketici hakem kurullarına da başvurarak, satın aldıkları ürünlerin bozuk çıkması, çabuk bozulması, deforme olması gibi yakınmalarına çare aradı. Türkiye genelinde hakem heyetlerine 186 bin 823 başvuru oldu. En fazla şikayet 27 bin 889 başvuru ile İzmir'den geldi. İzmir'i 26 bin 300 başvuru ile Ankara, 23 bin 341 başvuru ile İstanbul izledi. Şırnak ve Tunceli'de tüketicilerin hiç şikayeti olmazken, Iğdır'dan sadece 60 başvuru alındı.
Yayın tarihi: 15 Nisan 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/15//haber,A92E26A0A5BC46C2A2FB5A4824F44912.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.