kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Nisan 2007, Pazar
Son Dakika
arama
atv
Kanal 1
ABC
'Üç ortağın onayıyla uzun vadeli plan yapıp geldim'
TİMUR SIRT
Turkcell Genel Müdürü Ciliv, TeliaSonera ve Altimo'nun hisse takas planıyla ilgili olarak "Herkes Turkcell'e sahip olmak ister. Ben üç ortağın da onayını alıp buraya geldim" dedi..
Mobil operatörleri için belki de en kritik yıl, 2007 olacak. Üçüncü nesil ihalesi, numara taşınabilirliği yönetmeliği, açılan davalar ve yeni tarifeler, 2007 yılında rekabetin çok çetin geçeceğini gösteriyor. 9 Ocak 2007'de Turkcell Genel Müdürü koltuğunu devralan Süreyya Ciliv şirketteki ilk üç ayını Sabah'a anlattı.

* Eğer Turkcell, Çukurova Grubu'nun kontrolü dışına çıkarsa Süreyya Ciliv'in kararı ne olur?
Ben Türkiye'ye uzun vadeli plan için geldim. Turkcell'in elde ettiği başarıları daha yukarı taşımak için çaba harcıyorum. Turkcell değerli bir şirket. Herkes Turkcell'de kontrolü elde etmek ister. Zaten ben de görevi kabul etmeden önce tüm hissedarların onayını aldım. Uzun vadeli hedeflerimde hiçbir şaşma yok. Daha iyisini yapmak için ekip arkadaşlarımızla çalışmaya devam edeceğiz. Gittiğim her yerde kalıcı işler yaparak uzun süre çalıştım.

* Katma değerli hizmetlerden geçen yıl 450 milyon dolar gelir elde ettiğinizi açıkladınız. Avrupalı operatörlerle karşılaştırdığınızda kendinizi başarılı görüyor musunuz?
Abone sayısında TIM'den sonra Avrupa'nın en büyük operatörü Turkcell oldu. Turkcell içerik hizmetleri konusundaki hedeflerini yıllar önce çizmişti. Ses gelirinin dışında, katma değerli servislerden, yani cep telefonu ekranı üstünden elde ettiğimiz geliri de artırmaya çalıştık. Üstelik mobil hızlı internet erişimi sağlayan 3G servisleri başlamadan ve bu alanda dünyanın en yüksek vergilerinin olmasına rağmen önemli bir başarı elde ettik. İletişim şirketi hedefini koyarken elde ettiğimiz başarılara doğru bir yön çizeceğimizi söylemiştik. Bugün gelirinin yüzde 14'ünü konuşma dışındaki eğlence ve bilgi servislerinden elde eden operatörlerin sayısı çok sınırlı. Ancak bu bizim için yeterli değil. Şu an kullanılan Turkcell servislerinin onda dokuzunu iş ortaklarımız hazırlıyor. Birlikte çalışma ve birlikte kazanmanın en güzel örneğini bu servislerle gösteriyoruz.

* 3G altyapısı ile hedeflediğiniz başarı nedir? Vodafone'un 20 farklı ülkede deneyimi var. Ayrıca üçüncü nesille birlikte dördüncü operatörün gelmesi bekleniyor. Bu rekabeti nasıl etkiler?
Dördüncü operatörün gelmesinin rekabetin daha çetin geçmesine neden olacağı kesin. Ancak üçüncü nesilde altyapı konusunda hazırlığımız tam. Yerel içerik konusunda en güçlü şirket Turkcell olduğuna göre cep telefonu ekranlarına da biz daha çok baktıracağız. Üç yıldır görüntülü konuşma gibi üçüncü nesil servisleri deniyoruz. Bu konuda işimizi şansa bırakmadık. Vodafone'un tecrübesi olabilir; biz bunu bir rekabet unsuru olarak değerlendirebiliriz. Ancak tecrübeyi avantaja dönüştürmek için başka farklı parametrelere de ihtiyaç var. Üstelik Vodafone'un hiçbir ülkede Turkcell büyüklüğünde bir operasyonu yok.

* Tarifelerin basitleştirilmesi için Turkcell ne yapıyor? Sadece hediye kontör ve kısa mesajlar yeterli mi? Rakipleriniz kontör yerine para yükleterek tüketiciye farklı alternatifler sunmaya başladı...
Biz müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre pazarı segmente ettik. İş dünyasından memurlara, öğrenciler kadar farklı özel tarifeler sunuyoruz. Bizim mesajlarımızın ve tekliflerimizin daha açık ve avantajlı olduğunu düşünüyoruz. Bir kamyon şoförünün kapsama alanı konusunda beklentileri fazladır. Bir yöneticinin elektronik postalarına anında ulaşması önemli yaşamsal bir ihtiyaçtır. Bu ihtiyaçları iyi analiz edip tekliflerimizi sunuyoruz.
Haberin fotoğrafları