THY'de 2010 hesabı
Türk Hava Yolları (THY) Yönetimi, filoya katılacak 51 yeni uçağın ötesini hesaplıyor. THY'nin 2010, 2015 ve 2020 yıllarında taşınan yolcu, uçulan nokta ve filodaki uçak sayısının ne olabileceğini masaya yatıracak olan yetkililer, önümüzdeki yıllar filoya yeni uçaklar katmak üzere yola çıkabilirler. Zira geçmiş dönemdeki 'topla-dağıt' sistemiyle birlikte, yolcu talebinin olduğu noktalardan direkt uçuş yapılması planlanıyor. Diğer bir ifadeyle 'point to ponit' uçuş projesi devreye sokulacak. Hatta bu proje 1 Ekim itibariyle, Antalya'dan Avrupa'nın çeşitli noktalarına başlatıldı bile. Ancak asıl proje filo planlaması. Halen iç hatlarda kullanılmak üzere bölgesel uçak alımı için harekete geçmemiş olan THY yönetimi, orta ve uzun menzil ağını genişletmeyi hedefliyor. Bir yıl sonra THY'nin 150 uçaklık bir filoya kavuşacağı açıklanırsa kimse şaşırmasın. Geçen hafta THY ziyaretimde, başta Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, Genel Müdür Abdurrahman Gündoğdu, Yönetim Kurulu üyesi Atilla Öksüz, Genel Müdür Yardımcısı Fazlı Danışman olmak üzere çeşitli kademeden yetkiliyle görüştüm. Gördüğüm manzara şu; 'THY Yönetimi başlangıçta yaşadığı sıkıntıları atlatmış. Koltuklarına kendilerinden emin bir şekilde güvenle oturuyorlar.' THY'de nelerin değişimi planlanıyor;
* Çeşitli hatlarda değişik fiyat tarifelerinin uygulanması,
* Koltuk seçimi, kabin içi dizayn ve kabin içi eğlence sistemleri,
* Kabin personelinin (pilot ve hostes) kostümlerinin değişimi,
* İkramlar iç hat ve dış hat uçuş noktalarına göre yeniden ele alınacak. 3 ayda bir menü değişikliği yapılacak. Eskisi gibi aynı menüyle aylarca uçulmayacak. (Feriye Restoranları Genel Müdürü Vedat Başaran ikram konusunda THY'ye danışmanlık yapacak.)
* İmaj yenilemek için tanıtım faaliyetleri artırılacak.
* Büyüme planları revize edilecek.
* Yeni alınan personellerle birlikte yeni bir personel planlaması yapılacak. Aslında liste daha uzayıp gidiyor. Yoğun yaz sezonu sonrası THY yönetimi bu planları yapıp yola çıkmayı hedefliyor. Özellikle yazın çok fazla uçan pilot ve hosteslerin uçuş saatlerinin ilk defa bu yıl yüksek seviyede gerçekleştiğini gören yönetim, full kapasite çalışırken meydana gelen problemleri çözmek için kafa yoruyor. Galiba, bundan sonra utilizasyonları yükseltip, uçakları ve personeli daha fazla havada tutmak için gayret gösterilecek.. THY yönetiminin atacağı en önemli adım ise, personelin motivasyonunu artırarak, güven vermek ve hizmet kalitesini yükseltmek.
|