kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Mart 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

TALPA: Pİlotlar uçak inişte olduğu için arızayı fark etmemiş olabilir

Giriş Saati : 04.03.2009 17:54
Güncelleme : 04.03.2009 22:00
Yeni Haber
İLİŞKİLİ HABERLER
TALPA: Pİlotlar uçak inişte olduğu için arızayı fark etmemiş olabilir
Türkiye Havayolları Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Ali Ziya Yılmaz, ilk bulgulara göre Amsterdam'da meydana gelen uçak kazasının uçağın sol bölümünde bulunan "Yükseklik Ölçme Cihazı"nın bozulmasından kaynaklandığının anlaşıldığını belirtti.

Uçağın, otomatik iniş sisteminin bozulan cihazdan gelen verileri doğru kabul ederek hız kestiğini ve aniden irtifa kaybettiğini beliren Yılmaz, pilotların iniş sırasında yaşanan ani irtifa kaybını geç fark etmiş olabileceklerini ifade etti. Herşeyin yaklaşık 30 saniye içinde gerçekleştiğini vurgulayan Yılmaz, bu kadar kısa bir süre içinde kulenin müdahale etmesinin de zor olacağını aktardı.

Türk Hava Yolları'na ait uçağın Amsterdam'da düşmesi sonrası Hollandalı yetkililer hazırlanan ön raporu kamuoyuna duyurdu. Raporun açıklanmasının ardından TALPA yetkilileri basın toplantısı düzenleyerek değerlendirmede bulundu. TALPA'nın Yeşilköy'de bulanan merkez binasında düzenlenen basın toplantısına TALPA Başkanı Ali Ziya Yılmaz ve Genel Başkan Yardımcısı Mete Dane katıldı.

Hollanda'da açıklananın ön araştırma raporu olduğunu belirten TALPA yetkilileri gerçek raporun karakutunun çözülmesinin ardından yapılacağını ifade etti. Kendilerinin de açıklamayı basından takip ettiklerini ve buna göre bir açıklama yapacaklarını belirten Metin Dane, eldeki verilere göre uçuşun Amsterdam üzerine kadar alçak irtifada devam ettiğini belirtti. Dane, 1950 feet'e (600 metre) ulaştığında sol taraftaki yükseklik ölçme cihazının bilinmeyen bir nedenden dolayı bozularak hatalı bilgi vermeye başladığını ifade etti. Dane, hatalı sistemin verdiği bilgilerle uçağın otomatik iniş sisteminin devreye girdiğini ve uçağın aniden irtifa kaybettiğini ve piste ulaşamadan kuyruğu çarparak iniş gerçekleştirdiğini belirtti.

Basın mensuplarının soruları üzerine TALPA Başkanı Ali Ziya Yılmaz, yapılan açıklamanın sadece ön rapor olduğunu ve araştırmanın devam ettiğini belirterek, kara kutudan elde edilecek veriler ve yapılacak incelemelerin ardından kesin raporun açıklanacağını vurguladı. Uçağın iki tarafında da yükseklik ölçme aygıtı bulunduğunu ancak kaptan pilotun olduğu sol taraftaki sistemin uçağın diğer sistemleri tarafından birincil veri olarak algılandığını anlatan Yılmaz, "Pilotlar devamlı sürat düşürerek geldikleri için bu sürat ve irtifa düşmesini algılayamamış olabilirler. Uçaklarda sol taraftaki sistemler ana sistemlerdir. Uçaklardaki diğer sistemler önce sol taraftaki sistemleri alır ve değrelendiriler. Normalde iki ayrı sistem var. Sol taraftan hatalı veriler geldiği için otomatik iniş sistemi verileri doğru kabul ederek hareket etmiş olabilir." şeklinde konuştu.

Basın mensuplarının kulenin durumu fark ederek müdahale edip edemeyeceği yönündeki sorusu üzerine Yılmaz şu cevabı verdi: "Uçak devamlı sürat düşürerek geliyor ve alçalma hattında geliyor. Ta ki 450- 500 feetlere kadar . Orada sürat düşmeye başladığı için kulenin görüp müdahale etme olasılığı çok az. Çünkü oraya kadar uçak alçalma hattında girmiş." şeklinde konuştu.

Basın mensuplarının "Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?" şeklindeki sorusuna sinirlenen Yılmaz, "Ben olsam başkası da olsa o anki durum önemli. Böyle bir koltukta ahkâm kesmek çok güzel. Ben olsaydım bunu yapardım diyemiyorum şu anda. O anki anı yaşamak lazım." ifadelerini kullandı.

(CİHAN)