kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Aralık 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu içki tüketiminin 2010'da yükselişe geçmesini bekliyor

Akşamcılar eve kapandı Mey İçki 2009'da hedef küçültmek zorunda kaldı

Murat ŞAHİN İZMİR-SABAH
24.12.2008
İçki pazarının büyük bölümünü elinde tutan Mey İçki, 2009'da yaklaşık yüzde 10 küçülme bekliyor..
Ekonomide yaşanan sıkıntılar nedeniyle tüketecilerin eve kapanmasıyla içki satışları azalan Mey İçki, 2009'da yaklaşık yüzde 10 küçülecek. Bu yıl sonunda 1 milyar dolarlık ciroya ulaşacak olan Mey, 2009 yılı sonunda 900 milyon dolar ciro hedefliyor. İçki pazarında büyümenin 2010 yılında gerçekleşmesini bekleyen Mey, rakı ve votka pazarında yüzde 4, şarapta yüzde 4-5 küçülme bekliyor.

FİYATLARI İNDİRİYORUZ
İzmirli gazetecilerle biraraya gelen Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, 2008 yılının zor geçtiğini 2009 yılının daha zorlu olacağına dikkat çeken Yorgancıoğlu, bu yıl 50 milyon litre olan satışlarının, 2009'da 45 milyon litre olacağını tahmin ettiklerini söyledi. İhracatta daralma olacağını ifade eden Yorgancıoğlu, "Bu dönemde özellikle fiyat öne çıkıyor. Biz de fiyatlarımızda indirime gidiyoruz. Kendimizi korumak için minumum stokla çalışıyoruz" dedi. Mey İçki olarak 1 milyar dolarlık ciro gerçekleştirdiklerini ancak 2009 yılında 900 milyon dolar ciro hedefi koyduklarını açıklayan Yorgancıoğlu, gece hayatının da azaldığını insanların artık haftada bir kez dışarıda içki içtiğini, daha çok evlerine yöneldiğini ifade etti. Yorgancıoğlu, "İçki tüketim oranı evde yüzde 70. Dışarıda ise yüzde 25 seviyelerinde" dedi.