kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Kasım 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Renault'un ilk 4x4 modeli Koleos, Türkiye'de

Giriş Saati : 09.11.2008 11:05
Güncelleme : 09.11.2008 18:19
Yeni Haber
Renault'un ilk 4x4 crossover modeli Koleos, dizel motor seçenekleriyle 66 bin YTL'den başlayan fiyatla Türkiye'de satışa sunuldu.

Renault Koleos'un tanıtımı ve test sürüşü İstanbul'da gerçekleştirildi.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, küresel mali krizin yaşandığı bu dönemde, yeni tanıtımların önemine dikkati çekerek, aktivitelere devam etmek gerektiğini vurguladı.

Renault'un bu yıl 8. tanıtımını Koleos ile yaptığını belirten Aybar, yoğun bir yıl geçirdiklerini, pazarda da bunların sonuçlarını almayı umut ettiklerini dile getirdi.

Koleos'un Renault'un ilk 4x4 modeli ve Renault-Nissan ittifakının önemli bir uygulaması olduğunu anlatan Aybar, Koleos'un, 4x4 özelliğin öne çıktığı bir otomobil olduğunu söyledi.

Aybar, Türkiye için aracı 2 litre dizel motor ile otomatik ve manuel vites olarak öngördüklerini vurgulayarak, Koleos'un çevre konusunda da duyarlı bir otomobil olduğunu kaydetti.

Çevre konusunda her markanın ciddi bir atılım içinde olduğuna dikkati çeken Aybar, Koleos'un 175 bg versiyonunun 100 kilometrede 7,7 litre, 150 bg'lik otomatik versiyonunun ise aynı kilometrede 8,3 litre yakıt tükettiğini bildirdi. Modelin EuroNCAP'tan 5 yıldız aldığını, böylece Renault'un toplam 10 aracının 5 yıldızlı güvenliğe sahip olduğunu kaydeden Aybar, Kore'deki fabrikada üretilen aracın geliştirilmesi için 178 milyon avro tutarında yatırım yapıldığını söyledi.

Koleos'un 3 yıl ve 150 bin kilometre garanti ile satışa sunulduğunu, fiyatının ise 2 litre dizel 175 bg versiyonu için 66 bin YTL olarak belirlendiğini ifade etti.

"TÜRKİYE'NİN DİNAMİZMİNE GÜVENİYORUZ"

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Aybar, satış hedeflerine ilişkin olarak, Renault'un ilk kez bu sınıfta yer alacağını, öngörüde bulunmanın zor olduğunu, piyasada çok yeni oldukları için hedef koymadıklarını söyledi.

Aybar, "Renault bu işi de yapmış, yapmışsa da güzel yapmış" dedirtmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

Bu yıl toplam araç pazarının geçen yıla göre azalmasını beklediklerini bildiren Aybar, pazarın 550 bin seviyelerinde veya bunun biraz altında kapanabileceğini söyledi.

Aybar, pazarın Ekim ayından itibaren gerilediğini, geçen ay gerçekleştirilen Otomobil Fuarının otomobillere olan ilgiyi artırsa da satışa ilişkin etkilerinin hemen görülemeyeceğini kaydetti.

Gerilemeye rağmen Türkiye'nin dinamizmine güvendiklerini ve olumlu havayla birlikte satışlarda tekrar hareketlilik olacağını dile getiren Aybar, otomotiv işinde en önemli unsurun moral olduğunu, güven endeksinin önem taşıdığını vurguladı.

Aybar, yaşanan türbülansın kalıcı olmaması gerektiğini, satışların bütün ülkelerde gerilediğini anımsatarak, "Böyle bir ortamdayız. Bir an önce çözüm bulmak gerekiyor" dedi.

KOLEOS

Renault Mais M1 Segment Yönetimi Sorumlusu Ozan Muslu da aracın Renault'un ilk 4x4 modeli olması açısından önemli olduğunu belirterek, özellikle bu sınıftaki araçların Türkiye'de pazar paylarının arttığını, bunun da Renault adına önemli bir fırsat olduğunu söyledi.

Toplantıda verilen bilgiye göre, monotonluktan kaçış için tasarlanan Koleos, konforlu ve gerçek engel aşma kapasitesine sahip bir crossover olarak geliştirildi.

Çok amaçlı kullanım için tasarlanan Renault Koleos, şehir içinde, otoyolda ve off-road kullanımda sürücüsüne aynı konforu sunarken, araç tamamen otomatik 4x4 aktarma sistemine sahip.

Renault Koleos'ta 2.0 dCİ dizel motor, 150 bg ve 175 bg güç üreten iki versiyonuyla sunulurken, Koleos'un, manuel ve otomatik vites kutularının hepsi 6 ileri aktarmalı özelliğe sahip.

Koleos'ta ABS, sürücü ve yolcu hava yastığı, yan ve perde hava yastıkları, acil fren durumunda otomatik yanan dörtlü flaşörler, kaza durumunda otomatik olarak açılan kapı kilitleri, otomatik park freni, kapıların hareket sonrası otomatik kilitlenmesi, sis farları, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, soğutmalı torpido gözü, anahtarsız sistem, çift bölgeli otomatik klima, deri direksiyon ve vites topuzu gibi ekipmanlar standart olarak sunuluyor.

(AA)