kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Ekim 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kadın teknolojiden ne ister?

ELİF ÖZKAYA
Giriş Saati : 07.10.2008 14:03
Güncelleme : 07.10.2008 18:12
Yeni Haber
Psikoloji ve sosyoloji yüzyıllardır bu soruyu yanıtlamaya çalıştı durdu, ama galiba cevabı teknoloji buldu...
Teknoloji geliştikçe, kadınlarla erkeklerin teknoloji tüketimi arasındaki fark da azalıyor.

Yurt dışında yapılan pek çok araştırma, kadınların tüketim tercihlerinin ayakkabı, giysi gibi alışıldık seçeneklerden ev ve tüketici elektroniğine kaydığını gösteriyor. Erkekler ortalama 7, kadınlarsa ortalama 6 küçük aygıta sahip.

*CEBIT BİLİŞİM FUARINDAN FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...

Kimi kadınlar artık tek taşlarını kendileri alıp yine kendi kendilerine takmaktansa, arkadaşları ve aileleriyle izleyebilecekleri büyük ekran televizyonlara yatırım yapmayı tercih ediyor.

PEMBE GÖNLÜM SENDE!

Ülkemizde teknoloji, elektronik cihazlar ve bilgisayarlar hala büyük ölçüde "erkek işi" olarak görülse de, cep telefonu ve internetin yaygınlaşmasıyla kadınlar da küçük elektronik aygıtlara yakınlık göstermeye başladı. Peki, teknoloji piyasası bu değişime hazırlıklı mı? Bir cihazı pembeye boyamak ya da kullanım şeklini onlar için "basitleştirilmiş" cihazlar piyasaya sürmek kadınları çekiyor mu? Aslında, cevap hayır. Çünkü kadınlar, gerek bakış açılarındaki, gerek günlük hayatlarındaki, gerekse de toplumsal konumlarındaki farklardan dolayı, daha belirgin işlev ve tasarım farkları olan cihazlara ihtiyaç duyuyor.

Öncelikle, pembenin çoğu zaman işe yaramadığını belirtmek gerek. Kadınlar, erkek odaklı piyasaya yönelik hazırlanmış, kendi ihtiyaçlarına ve kullanım biçimlerine uygun olmayan aygıtların pembeye boyanarak "kız işi" olarak satılmasını tatmin edici bulmuyor. Kadınlar bunun yerine, kendi günlük hayatları da göz önüne alınarak tasarlanmış ürünleri tutuyor. Örneğin, bir kol çocuk tutmakla meşgulken, serbest kalan tek elle kullanılabilen cihazlar tercih sebebi. Ayrıca kadınların mümkün mertebe çok işlevi bir araya getiren, konduğu mekanın dekoruna uyan, odanın merkezi değil, bir parçası olabilecek ebatlarda ürünleri yeğledikleri de gözlemlenmiş. Bir erkeğe hiç ihtiyacı olmayan 125 ekran bir plazma TV satabilirsiniz, ancak bir kadın "Oturma odasında bunu koyacak yer yok," deyip geçecektir. Bu da bizi, iki cinsiyetin elektronik aygıtları değerlendirme ölçütlerine getiriyor. Herkes parasının karşılığında "en iyisini" satın almak ister. Ancak, erkeklerin "en iyi"yi, özellikler listesinin uzunluğuna bakarak, bu özelliklerin işe yarayıp yaramadığına, kendi ihtiyaçlarına uyup uymayacağına aldırmadan bulduğu gözlemlenmiş. Peki kadınların en çok tercih ettiği, edebileceği ya da etmeleri kendileri için faydalı olacak teknolojik aygıtlar neler? Onlara yakından bakın!..

Akıllı Telefonlar: Artık birer küçük bilgisayar olarak nitelenen bu cihazları kullanmayı öğrenmek, başlarda zorlayıcı. Ancak, en azından medya oynatıcı görevini de yerine getirebilenleri tercih etmek, çantadaki kalabalığı hayli azaltıyor. Hele, sık sık e-posta kontrol etmek gerekiyorsa, hayat kurtarıyorlar. Çoğunun tasarımı şık, ama fiyatları el yakıyor!
Haberin fotoğrafları