E-gazete
Kırmızı Alarm

28 Eylül 2008, Pazar
Sabah

Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak

24 Saat
Kadıköy metro inşaatı.

İstanbul'daki projeler hakkında merak edilenler:

27.09.2008
Metroda gelinen son nokta
"Yaptığımız çalışmalar sonucunda gördüğümüz şu: İstanbul'un 537.5 kilometre raylı sisteme ihtiyacı var. Buna Marmaray ve banliyö hatları da dahil. Bunu yaptığımız zaman ne olacak biliyor musunuz? Diyelim ki Silivri'den Beykoz'a, Sarıyer'e, Kartal'a, Atatürk Sanayi Sitesi'ne, Levent'e, Atatürk Olimpiyat Stadı'na, İkitelli'ye metroyla gidebileceksiniz. Şu anda 60 kilometre inşaat devam ediyor. Marttan sonraki dönemde, 7 hattın daha ihalelerini hazırlatıyoruz. Bunlardan biri Beşiktaş-Sarıyer...
Ortaköy, Arnavutköy, Bebek, Emirgan'a sahil boyunca, 40 metre dipten gidilecek. Sahildeki o kaostan kurtulacağız. Aynı şekilde Bakırköy'den Silivri'ye, Beşiktaş'tan Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Alibeyköy, Sultançiftliği ve bizim şu andaki İkitelli'deki Mahmutbey metro istasyonuna düğümlenecek. Şu anda devam eden önemli hatlardan bir tanesi Kadıköy-Kartal hattı.
O hat daha sonra Tuzla'ya, oradan Sabiha Gökçen'e ulaşacak.
2012'de 7 milyon insan raylı sistemimizi kullanıyor olacak."

Metrobüs hattı gelişiyor
"Dört etaplı bir hat bu. Şu anda Avcılar-Zincirlikuyu hattında iki etabı bitirdik. Üçüncü etabın ihalesini yaptık, Zincirlikuyu'dan Söğütlüçeşme'ye geçiyoruz. 11 kilometre civarında bir hat, şubatta bitecek. Köprüde trafiğin içine girecek, beraber ilerleyecek ama bir noktadan sonra ayrılacak köprü trafiğinden. Mayıs sonu bitecek dördüncü etap Beylikdüzü'ne uzayacak. Bütün hat toplam 50 kilometreyi bulacak. O zaman Beylikdüzü'ne transfer merkezleri, otoparklar, servis araçları için alanlar koyacağız."

Deniz ulaşımı daha da yaygınlaşacak
"İstanbul'da en efektif kullanılması gereken alan deniz ama az kullanıyoruz. Geçmişte sandallar, çifte kürekler varken çok kullanmışız ama unutmuşuz. Denize girmeyi bile unutmuşuz, çünkü girilemez hale gelmiş. Biz denizi tekrar İstanbullularla buluşturuyoruz. En büyük avantajımız bize şehir hatlarının verilmiş olması. Şu anda 82 iskelede 98 gemimizle günde 1.200 sefer yapıyoruz. 2007 itibariyle 25 milyon civarında araç, 98 milyon civarında insan taşıdık. Deniz taksiyi getirdik; ki bu kent için en ideal ve doğru girişimdi bu. Düşünün, Ada'dasınız, son vapuru kaçırdınız, istediğiniz saatte deniz taksi çağırıyorsunuz; mili 10 lira! Yakında helikopter taksileri devreye sokacağız."

Üçüncü boğaz köprüsü tartışması
"İki köprü artık yetmiyor İstanbul'a. Marmaray projesi kesinlikle asrın projesidir, saatte 150 bin yolcu taşıyacak önemli bir hat ama İstanbul'un köprüye de ihtiyacı var. Bu ulusal bir projedir, sadece kent projesi değil; o yüzden sayın başbakanımızın bizzat ilgilendiği bir konudur. Fatih Sultan Mehmet köprüsü şu anda şehir içi köprüsü haline döndü. Oradan günde 25 bin civarında kamyon ve ağır vasıta geçiyor, yoğunluk kazalara sebep oluyor, trafiğe etki ediyor. Transit taşımacılık, ihracatçılar, şehirler arası geçişler, uluslararası geçişlerin daha kuzeyde olması konusunda karar aldık. İki nokta var gündemde; birinde istimlak gerekiyor, yani daha maliyetli. Diğerinde ise açık alanlar söz konusu ama bu kez orman ve havzalar var düşünülmesi gereken.
Artılar-eksiler değerlendiriliyor, henüz netleşmedi."

Gişlerin kaldırılması ihtimali
"Gişeler kalktığı takdirde köprüye yüklenme daha fazla olacak, bu kez çok daha fazla kaos olacak, köprü rahatlamaz' görüşü de var. Gişeleri başka yere taşımak, uzaklaştırmak mümkün olabilir mi diye çalışmalarımızı sürdürüyoruz."