kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
15 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

'Tüketicimizi düşük fiyatla şımartıp lüks gibi kâr ediyoruz'

MELTEM ERSOY
15.09.2008
"Tüketiciyi lüksle şımartmak şart değil, biz düşük fiyatla şımartıyoruz" diyen BİM CEO'su Simons, ilk 6 ayda yüzde 50 büyüdüklerini, yıl sonunda bu yıl açılan mağaza sayısının 500'ü bulacağını söyledi..
Organize perakende sektörünün ciro açısından 2'nci büyük oyuncusu, mağaza anlamında da lideri olan BİM'in CEO'su Jos Simons, "Bizim esas işimiz tüketiciyi lüks ya da pahalı ürünle şımartılmasının şart olmadığını, düşük fiyatla da tüketicinin şımartılabileceğini göstermek" dedi. Cirolarının yarısının özel markalı ürünlerden geldiğini dile getiren Simons, kârlılık ile fiyat arasındaki denge hakkında ise "Lüksü satarak çok kâr edebilirsiniz, ama sonuçta bunun faturasını tüketici öder. O yüzden akıllı tüketici bizim önceliğimiz. Biz de bu yöntemle lüks gibi kâr edebiliyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

DARALMA YAŞAMADIK
2008 yılının kendileri için çok başarılı bir yıl olduğunu söyleyen Simons, ilk 6 ayda yüzde 50'lik bir büyüme yakaladıklarını belirtti. Simons, bu büyümenin yüzde 20'sinin yeni açılan mağazalardan geldiğini dile getirirken, yılın başından bu yana 307 yeni mağaza açtıklarını, yıl sonunda bu rakamın 500'e çıkacağını ifade etti. Ciro büyümesi olarak yılın ikinci yarısında da ilk yarıya benzer bir sonuç beklediklerinin altını çizen Simons, gelecek yıl da hızlı büyümelerini sürdürmeyi amaçladıklarını belirtti.

UCUZA YÖNELİŞ VAR
2008 yılının perakende sektörü için zor bir yıl olduğunu söyleyen Simons, "Bunu bizim için söylemek doğru değil, bizde daralma yok. Sonuçta iyi fiyat sunuyoruz, bizi tercih edenlerin sayısı artıyor" dedi. Simons, siyasi belirsizlikler ve dünya piyasaları nedeniyle yaşanan durgunluğun doğal olarak 'hoş' olmadığının altını çizerken, "Ancak her durumda insanlar yemek ve içmek zorunda" diye konuştu. Simons, bu sene okulların açılması ve Ramazan'ın aynı tarihlere denk gelmesini ise, "Tabi ki ayrı tarihlere denk gelmesini tercih ederdik, çünkü ikisi de ayrı ayrı büyüklükler yaratan süreçler, ancak yine de daralma yaşamadık" şeklinde değerlendirdi. Tüm dünyada artan gıda fiyatlarının kendilerini de etkilediğini belirten Simons, sözlerini şöyle sürdürdü: "Daha ucuz hammaddelere kayış oldu, ancak bizim büyük alıcı olmamızdan kaynaklanan bir pazarlık gücümüz var, biz ürünün kalitesini değiştirmeden içindeki hammaddelere ilişkin önlemler aldık, ancak çok büyük değişiklikler yok, çünkü kalite konusunda hiçbir taviz vermemek önceliğimiz. Zaten bazı kalemlerdeki artış yerini düşüşe bırakmış durumda."