kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
13 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Körfez Geçişi'nde inşaat süresi 7 yıla yükseldi

Olcay AYDİLEK / ANKARA
13.09.2008
Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, 5 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyol ihalesini yatırımcılardan gelen talep üzerine önceki gün bir zeyilname ile 7 Ekim'den 18 Aralık'a erteledi. İhalede, rekabeti ve yatırımcı sayısını artırmak için bazı düzenlemeler de yapıldı. Yeni düzenlemeler doğrultusunda inşaat süresi 5.5 yıldan 7 yıla çıkarıldı. Yatırımcı, inşaatı kısa sürede tamamlaması durumunda köprü ve otoyolu ticari işletmeye açacak. Köprü ve otoyoldan inşaat süresi de dahil olmak üzere para kazanmaya başlayacak. Körfez Geçişi'nde yer alması planlanan demiryolu da projeden çıkarıldı. Projenin, Gebze-Bursa otoyol bölümü Gebze- Orhangazi ve Orhangazi-Bursa olarak ikiye ayrıldı. Devlet, her iki bölge için de trafik yoğunluğuna bağlı olarak yatırımcıya belli sayıda araba için geçiş güvencesi verecek. Bakanlık yetkilileri, gerek köprü gerekse de otoyol için geçiş ücretlerinin belirlendiğini kaydederek, "Yatırımcılar, bu doğrultuda bir değerlendirme yapacak" dedi. Yetkililer, yeni bir ertelemenin söz konusu olmayacağı mesajı verdi. Edinilen bilgiye göre altı yatırımcı grubun şartname aldığı ihalede değişiklikler sayesinde yatırımcı sayısının artması bekleniyor. İzmit Körfez Geçişi ve 420 kilometre uzunluğundaki otoyol yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek. Şartname alan firmalar ise şunlar: "Tepe-Akfen Yatırım, Tekfen İnşaat, Cengiz İnşaat, Astaldi (İtalya), Isolux (İspanya), Itochu (Japonya).