kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Ağustos 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Buzlu çay ve makarna tüketimi arttı... Nielsen’in gıda içinde ciroda en çok büyüyen ürünleri ise şöyle sıraladı: "Sıvıyağ, buzlu çay, enerji ve spor içecekleri, makarna, hazır çikolatalı içecekler, tereyağ, krem peynir, krem şanti, salça, su, konserve gıda, süt, ayran ve çorba."

Tüketim ilk yarıda durmadı cirolar enflasyonla yükseldi

Türk halkının hızlı tüketim ürünleri için yaptığı harcama da miktar da yılın ilk 6 aylık döneminde sürdü. Ancak yüzde 13.8 artan cirolarda fiyat artışlarının etkisi yüksek..
Türk halkının gıda, kişisel bakım ve temizlik gibi hızlı tüketim ürünlerinde harcamalar yılın ilk yarısında hız kesmezken ciro artışlarında fiyatlardaki hızlı yükselişin izleri görüldü. Bu yılın ilk 6 ayında hızlı tüketim ürünleri cirosu yüzde 13.8 artarken enflasyondan arındırılmış reel cirolar sadece yüzde 3.8 arttı. Araştırma şirketi Nielsen, 100'den fazla kategoride takip ettiği hızlı tüketim ürünlerinde tüketim miktarı 2008'in ilk yarısında yüzde 3.6 arttığını açıkladı. Tüketimin 12 alt kategorisinde içecekler dışında tüketimde bir daralma yaşanmazken alkollü içki tüketimindeki yüzde 11.7'lik düşüş toplam tüketim miktarını da görece aşağı çeken unsur oldu.

İÇKİDE FİYATLAR UÇTU
Araştırmada, alkollü içki tüketimindeki azalışın en önemli nedeni içki fiyatlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23.8 artması olarak gösterildi. Bu yılın ilk 6 ayında alkollü içecekler dışında tüm sektörlerde miktar bazında büyüme görülüyor. Miktar olarak en yüksek artış yüzde 8.8 atışla temel gıda tüketiminde gerçekleşirken süt ürünlerinde miktar olarak artış yüzde 8.2 oldu. 2007'nin ilk yarısında yüzde 7.4 olan yıllık fiyat artışı 2008'nin ilk altı ayında yüzde 10.5 olarak hesaplandı. Fiyat artışlarında gıda ve özellikle yağ ile alkollü içeceklerdeki yüksek oranlı artış genel fiyat seviyesini de yukarı çekti. Nielsen'in hesaplamalarına göre fiyatlar yağda yüzde 42.3, alkollü içeceklerde yüzde 23.8, süt ürünlerinde yüzde 12.8, gıdada da yüzde 12,4 arttı. En düşük oranlı artış yüde 2 ile şekerlemede, yüzde 3.1 ile kişisel bakım ürünlerinde yaşandı.