kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Mayıs 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
John Howell

Lüks Lamborghini ve Bentley'den sonra Cadillac da Türkiye'de

UFUK SANDIK
UFUK SANDIK
Son yıllarda Türkiye'de lüks otomobil satışlarında yaşanan artış, lüks otomobil markalarının iştahını kabarttı. Bentley, Lamborghini gibi lüks markalar Türkiye pazarına giriş yaparken, son olarak Cadillac da Türkiye'ye geleceğini açıkladı. Bir başka lüks marka Aston Martin de Türkiye'ye gelmek için araştırma yapıyor. Lüks markaların iştahının artmasında geçen yıl pazar yüzde 15 küçülürken, lüks oto satışlarının yüzde 30 artması etkili oldu. 2006 yılında E ve F sınıfı diye adlandırılan lüks ve üst sınıf lüks otoların satışları 15 bin 471 adet olarak gerçekleşti. 2005 yılında bu rakam 13 bin seviyesindeydi.

2008'DE TÜRKİYE'DE
Ünlü Amerikan markası Cadillac da 2008 yılında Türkiye'ye gelmeye hazırlanıyor. Amerikan General Motors'un (GM) bünyesinde yer alan Cadillac'ın Uluslararası Pazarlar Direktörü John F.Howell, Türkiye'deki lüks oto satışlarını mercek altına aldıklarını belirterek, lüks oto satışlarının sürekli artış gösterdiği Türkiye'ye Cadillac markasını sokmak istediklerini söyledi. Car of The Year jüri üyeleri ve Avrupa'nın önde gelen basın mensupları için Frankfurt'ta düzenlenen bir toplantıda konuşan John Howell, Cadillac'ın Türkiye hariç tüm Avrupa ülkelerinde satıldığını ifade ederek, Türkiye'deki potansiyeli değerlendirmek için çalışmaların sürdüğünü kaydetti. Türkiye'nin dışında yer almadıkları Hindistan ve Brezilya'ya da girmek istediklerini belirten Howell, şunları söyledi: "Bu üç pazar bizim yer almak istediğimiz pazarların başında yer alıyor. Şimdi bu pazarlara kendimiz mi yoksa distribütör aracılığıyla mı girelim onları araştırıyoruz. Cadillac markası Avrupa'da GM Europe'nun bünyesinde değil. Bu markayı tüm Avrupa'da Hollandalı Kroymans şirketi satıyor. Tabiki GM Avrupa'yla işbirliği içindeler. Türkiye'de ise Cadillac'ı hangi kanalla satmak gerektiği konusunda çalışıyoruz." GM Türkiye'nin bünyesinde üç markanın olduğunu hatırlatan Howell, "Opel, Chevrolet ve Saab şirketin bütün zamanını alıyor. Cadillac'ı da bu bünyeye sokmak doğru mudur bilmiyorum. Cadillac'ı biz Avrupa'da ayrı bir distribütörle satıyoruz. Türkiye'de de ayrı bir kanaldan satıp daha fazla üstünde yoğunlaşabiliriz. Ancak bu konuda nihai bir karar vermedik" dedi. Howell, Avrupa'da ve Türkiye'de Mercedes ve BMW'nin en büyük rakipleri olacağını belirterek, "Cadillac'ı lüks sınıfta dünyanın en çok satan markası yapmak istiyoruz. Bu hedefimizde Avrupa önemli bir yer teşkil ediyor" dedi.