|
|
|
|
|
|
100 bilgisayarın 35'i dizüstünde
Dizüstü bilgisayar satışları tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de artıyor. 2005 yılında toplam satışların 450 bini bulması bekleniyor.
Türkiye'de 2005 yılının ilk yarısında satılan bilgisayarların yüzde 34'ü dizüstünde. Kampanyalar ve indirimlerle bu oranın yüzde 35'e ulaşması bekleniyor. Masaüstü bilgisayarların fiyatlarına yaklaşan dizüstü bilgisayarlar bu yılın ilk yarısında kampanyalarla satışlarında büyük artış oldu. Amerika'da geçtiğimiz yıl dizüstü bilgisayar satışları masaüstünü geçmişti. Avrupa'da bu gelişmeyi takip etti. Türkiye'de 2003 yılında toplam bilgisayar pazarının yüzde 21'i dizüstü olmuştu. 2004 yılında ise oran yüzde 23'e yükseldi. Bu yıl ise tam bir patlama yaşanıyor. Toplam satışlar içindeki payın yüzde 35'e ulaşacağı tahmin ediliyor.
DÖVİZ KURU DÜŞÜK Yılın ilk yarısında başlayan "öğretmenlere dizüstü bilgisayar" kampanyasında başvurular 90 bine ulaştı. Böyle olunca dizüstü bilgisayarların toplam satışlar içindeki payı yüzde 35'e ulaşması bekleniyor. Türkiye'de yaklaşık 11 yıldır en kapsamlı pazar araştırmalarına imza atan IDC, 2005 yılında toplam bilgisayar satışlarının 1 milyon 427 bin adede ulaşılacağını tahmin ediyor. Bilgisayar satışlarının artışındaki en önemli nedenlerden biri de döviz kurlarında artış olmaması. Türkiye'de doların değişimine en hızlı reaksiyon gösteren sektörlerin başında bilişim geliyor. Pazar hala sığ ve "al-sat" ilişkisine dayalı hareket ediyor. "Öğretmenlere dizüstü bilgisayar" kampanyasında ihaleyi kazanan Toshiba ve Casper firmaları ilginin böylesine büyük olacağını tahmin edemediklerini belirtiyor. Özellikle siparişlerin büyük çoğunluğunun yöneldiği Toshiba'da teslimatta yaşanan gecikmelerin bir sebebi de kampanyanın gördüğü büyük ilgi. Toshiba sadece bu satışla dizüstü bilgisayar satışında açık ara liderliği ele geçirmiş durumda. Arkasından İş Bankası'nın çalışanlar ve emekliler için HP ile gerçekleştirdiği kampanya izledi. Ancak önceki başarıyı yakalayamadı.
MALİYETİ YÜKSEK Dizüstü bilgisayar alanlar başlarına bir iş geldiğinde ortaya çıkan maliyetlerden çok yakınıyor. Çünkü tamir için aynı markanın parçalarına mahkumsunuz . Örneğin üstüne portakal suyu dökülürse ve anakarta bir şey olmadıysa şansınız, sadece tuş takımını yaklaşık 150 dolara değiştiriyorsunuz. Eğer ekranınız kırılırsa yenisini almayı düşündürecek kadar çok maliyet kaşınıza çıkıyor. Üstelik tamiri için uzun süre beklemek gerekiyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|