Yeni servislerle tanıştıracağız
Zamandan ve mekandan bağımsız kesintisiz iletişim ve bunu sadece Türkiye'de değil, küresel rekabet içinde başarmak ve en önemlsi de istihdam yaratmak gurur verici.
20 bin kişiye yaklaşan istihdam hacmi ve geniş ekosistem olan Turkcell yeni fırsatları hızla algılayıp hazırlanmak çok önemli
Türk kamuoyu bundan tam 20 yıl önce Sabah'la tanıştı. Yeni teknolojilerle basılan bir gazeteyi taze bir habercilik anlayışı ile birleştiren Sabah, o günden bu yana Türk basınında önemli bir yere geldi. Bugün 20 yıl öncesinin iletişim koşullarını hatırlamakta zorluk çekiyoruz. Geriye dönüp baktığımızda 20 yıl içinde dünyada ve Türkiye'de herşeyin çok hızlı bir değişim ve gelişim sürecinden geçtiğini görüyoruz. Bu gelişimin en önemli dinamiklerinden birini de teknolojideki yenilikler oluşturuyor. Şu anda, 1895 yılında Marconi'nin radyo sinyali göndermeyi başarmasından bir masaldan söz eder gibi söz ediyoruz. Ama çok daha yakın tarihler, örneğin Motorola'nın DynaTac "taşınabilir" telefonunu piyasaya sürdüğü 1983 yılı dahi aynı "tarihe dair" hissini uyandırıyor. Kameralı telefonların mağazalara girmeye başladığı yıl 2000. Bugün kameralı cep telefonunu "heyecan verici bir yenilik" olarak görecek kaç kişi çıkar?...
GÜCÜMÜZ ARTIYOR Özellikle iletişim konusunda çok kısa sürede çok yol alındı. Bugün Türkiye olarak sadece yeni çağın yeni iletişim ve bilgi mimarisine ayak uyduracak güce değil, bu mimarinin öncülüğünü yapacak güç ve kapasiteye de sahibiz. Sadece Turkcell olarak, gerek ürün ve hizmetlerimizin, gerekse toplumsal sorumluluk faaliyetlerimizin, kanıtlanmış teknolojik liderliğimizin, yıllar geçtikçe artan müşteri güveninin bu kapasitenin en önemli göstergeleri olduğu inancındayız. İş ve özel yaşamı kolaylaştırmak ve zenginleştirmek... Son birkaç yıla baktığımızda hızlı veri aktarımı sağlayan teknolojilerin yaygınlaşması ile birlikte katma değerli hizmetlerin geçmişle kıyaslanamayacak ölçekte çeşitlendiği muhakkak. Yakın zamana kadar daha çok bir kişisel ifade aracı gibi algılanan cep telefonlarının, birden fazla işlevi içinde barındıran cihazlara dönüşmesine tanık oluyoruz: avuç içi bilgisayar, oyun konsolu, kredi kartı, sinema bileti, televizyon ya da müzik çalar... Şirketimize misyon olarak belirlediğimiz "İş yaşamını ve özel yaşamı kolaylaştırmak ve zenginleştirmek" tanımı aslında mobil iletişim ile kullanıcı arasında kurmayı amaçladığımız köprünün en net ifadesi. Zamandan ve mekandan bağımsız bir platformda haber iletişimi sağlamak ve mobil iletişimi yeni bir mecra olarak kullanmak, bu amacın yayın kuruluşlarına da değen en önemli noktası.
DÜNYA ÇAPINDA Ancak kullanıcı hissiyatı, sunulan ürün ve hizmet portföyünün çeşitliliği, ülke ekonomisine katkı, sektörün gelişimi, pazarın genişlemesi, istihdam ve dünya standartlarına uyum gibi konular da gündemimizde her zaman önemli bir yer tutuyor. Ülkemiz açısından AB ile müzakerelerin başlaması ve dev şirketlerin özelleştirilmesi gibi önemli olayların yaşandığı 2005 yılı, sektörümüzü de tarihsel bir dönüm noktasına taşıdı. Turkcell olarak Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Moldova, KKTC ve son olarak da Ukrayna gibi ülkelerde yaptığımız yatırımlar ile hem bölgesel operatör olma konumumuzu koruduk. Bu kapsamda, Turkcell Grup Şirketleri toplam abone sayısının, 2005'in üçüncü çeyreği itibarıyla 29.5 milyon'a ulaşmasından mutluluk duyuyoruz. Bu doğrultuda, yurtdışına sadece bilgi ve ekspertiz götürmekle kalmıyor, özellikle uluslararası dolaşım konusunda dünya çapında hizmet sunuyoruz. Yeni teknolojilerle biçimlenen bir pazarın oyuncusu olarak dünyadaki gelişmeleri yakından izliyoruz. Gerek müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin kalitesini üst düzeyde tutabilmek, gerekse onların ihtiyaçlarına farklı hizmetlerle cevap verebilmek için bir yandan mevcut altyapıya sürekli yatırım yapıyor, diğer yandan da yatırımlarımızla yeni teknolojileri dünyayla eşzamanlı olarak Türkiye'ye getirmeyi hedefliyoruz. 2003 ve 2004 yıllarında üst üste Business Week dergisinin "INFO Tech 100" listesine giren Turkcell'in, 2005 yılında bu listede dünya bilişim teknolojisi devleri arasında 14. sırada yer almasının, bunun en belirgin yansıması olduğunu düşünüyoruz. Bugün dünyanın dört bir yanında, telekomünikasyonda devlet tekellerinin bir bir ortadan kalkması, serbestleşme ve pazarların yeniden yapılanması ile yeni hedeflere uygun şartlar olgunlaşmış durumda. Türkiye'de de bu çerçevede önemli adımlar atılıyor. Yeni yıla piyasa ve teknolojilerde yaşanan önemli değişikliklerle girerken, mevcut faaliyet alanlarımızdaki çalışmalarımızın yanı sıra, yeni yatırım alanlarını da devamlı olarak gözlüyoruz.
STRATEJİK ÖNEM Yeni istihdam, üretim ve gelir kapasiteleri yaratacak diğer fırsatların sadece sektörümüzün büyümesi açısından değil, tüm ekonominin büyümesi açısından stratejik önemde olduğu muhakkak. Turkcell olarak, 20 bin kişiye ulaşan istihdam ve yaşayan ekosisteminin de gücü ile yeni fırsatları hızla algılamamız ve değerlendirmemiz gereken bir ortamda olduğumuzun bilincindeyiz. Bundan 20 yıl önce bir başka dönüm noktasında, Türk basınında Sabah gazetesinin oynadığı rol, ihtiyaçların gerektirdiği yenilikleri yaratma becerimizin bir kanıtı olarak önümüzde duruyor. Bu noktada bizlere her gün sayfalarından Türkiye'yi yansıtan Sabah gazetesi yönetimine, yazarları, muhabirleri ve tüm emektarlarına, teşekkür ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.
TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ MUZAFFER AKPINAR SABAH İÇİN
|