Rekabetten en çok müşteri kazanacak
Rekabetin etkisini daha çok hissedeceğimiz dönemde büyüme fırsatı vaadeden genç ve dinamik bir şirkette görev yapmak için Türkiye'ye dönmek çok heyecan verici.
GSM pazarında Telsim'in sahipliğinin belli olmasıyla birlikte rekabet şartları müşteri lehine değişmeye başlayacak. Seçme şansı ve yeni servisler tüketicinin karar sürecini etkileyecek. Türkiye'de son dönemlerde yaşanan gelişmeler sektörün yapısında ciddi değişiklikler yaratmıştır. Bu gelişmelerin başında, Türk Telekom'un %55 hissesinin satışına dair sürecin, Oger Telecom'un ilgili tüm koşulları yerine getirmesi ile tamamlanması gelmektedir. Böylelikle Türk Telekom, bir kamu kuruluşu olmasının getirdiği operasyonel kısıtlılıklardan kurtulmuştur.
REKABET ARTACAK Öte yandan, GSM pazarında, özellikle Telsim'in de satışından sonra rekabet yapısının çok değişeceğini öngörüyoruz. Önümüzdeki dönem, pazara yeni oyuncuların girmesiyle GSM sektöründe dengelerin değişeceği bir dönem olacaktır. Rekabetin artması herşeyden önce müşteriler üzerinde çok olumlu bir etki yaratacaktır. Artan rekabet, müşterilere seçim şansı verirken, operatörleri de müşteri odaklı kaliteli hizmetler vermeye zorlayacaktır. Avea'nın değişimin öncülerinden biri olmasını, heyecan verici yeni teknolojiler ve her segmente kendi ihtiyaçları doğrultusunda sunulacak hizmetlerle, sektördeki hizmet çıtasını yükseltmeyi hedefliyoruz. Bugüne kadar Telekomünikasyon Kurumu tarafından ertelenen yeni lisansların verilmesiyle önümüzdeki dönemde sektörde gerçek serbestleşme sağlanmış olacak. Dünyada data kullanımının hızla artışına paralel olarak Türkiye'de de kurumsal çözümler pazarında yapılması gerekenler var. Türkiye'de mobil data kullanımının özendirilmesi ve yaygınlaştırılması çalışmalarına hız verilmesi gerekiyor.
YENİ NESİL TEKNOLOJİ Teknoloji, bulunduğu pazardaki müşteri ihiyaçları ve beklentilerine cevap verebildiği müddetçe kabul görür. Yeni nesil mobil (ve sabit) teknolojiler artık müşteri odaklı olup, servisleri ön plana çıkarmaktadır. Artık ses yanında iletişimi tamamlayıcı diğer servislere ilgi artmaya başlamıştır ve mobil teknoloji de bu yönde gelişmektedir. Artan veri hızlarıyla birlikte görüntülü iletişim, döküman paylaşımı, videkonferans, görüntülü eğlence vs. gibi servisler iletişim sektöründeki ekosistemin daha da büyümesine yol açmaktadır. Müşteri odaklı bakıldığında, esas olan servis sürekliliğidir. Bu bağlamda, gelecekte tüm araç ve gereçler sabit hat/ kablosuz mobil şebeke ile birleşerek bir ağ oluşturacaktır diyebiliriz. Anahtar teknolojiler, servis sürekliliğini kolylaştıran IP bazlı teknolojiler olmaktadır. Gelecekte, servise erişim mobil veya sabit, kablolu veya kablosuz herhangi bir şekilde olabilir. Sonuçta, yeni nesil teknolojiler doğal olarak "sabit-mobil yakınsaması- convergence" çözümlerini içinde barındıracaktır.
HEYECAN VERİCİ GÖREV Üç yılı aşkın bir süredir Romanya'da, Oger Telecom'un Inquam ile ortak iştiraki olan Zapp'ın Genel Müdürü olarak görev yaptıktan sonra, yeniden Türkiye'ye dönmek ve Avea gibi ciddi büyüme fırsatı vaadeden bir şirkette yönetici olarak sorumluluk almak benim için çok heyecan verici. Avea gibi genç ve dinamik bir markayı daha da geliştirmek için önümüzde önemli fırsatlar bulunuyor. Avea, kısa sürede önemli finansal başarılar elde etmiştir. Şirket bugün, 6.5 milyon müşterisi ile yüzde 17'lik pazar payına sahiptir. Önümüzdeki dönemde de öncelikli hedefimiz Avea'nın çalışanları, yönetimi ve network'üne yatırım yaparak en yeni teknoloji ile yaratıcı hizmetleri hayata geçirmek ve Avea'yı müşteri-odaklı bir organizasyona dönüştürmektir. Hedefimiz, yeni ürün ve hizmetlerle, kapsama alanı ve network kalitesine yapılan yatırımlarla şirketin pazar payını artırmaktır. Yeni stratejiler sayesinde Avea daha kaliteli bir altyapıyla operasyonel açıdan güçlenecek, daha rekabetçi bir yapıya kavuşacak, müşteri odaklı hizmet yapısını daha da geliştirecektir.
HEDEF: KÂRLI BÜYÜME Yeni stratejilerimiz doğrultusunda, Avea'yı, hep birlikte daha da ileriye taşıyacağımıza yürekten inanıyorum. Hedeflerimizi gerçekleştirmek için en büyük dayanağımız, OgerTelecom, Telecom Italia ve Türkiye İş Bankası'ndan oluşan hissedarlarımızın şirketin büyümesi konusundaki kararlılığı ve şirketin yeni vizyonu ve stratejisi konusunda tam görüş birliği içinde olmasıdır.
|