Amerika'ya kiminle uçmalı
Önümüzdeki günlerde sayfamızda hat analizleri yapmayı, nereye kiminle ve niçin gidilmesi gerektiği hususunda fikirler beyan etmeyi planlıyoruz. Görüldüğü kadarıyla her hafta kullanmaya gayret ettiğimiz 'cazip uçuşlar' bölümümüz benimsendi. Ama tahmin ediyoruz ki, 'hat analizi' yapacağımız kısımda oldukça çekici olacak. Türkiye'nin herhangi bir şehrinden ya da İstanbul'dan Amerika'nın bir noktasına uçmak isteyen kişi, uçacağı noktaya göre tercihini birkaç parametreye göre yapıyor.
Türk Hava Yolları (THY), Air France, KLM, Lufthansa, Britisih, Swiss, Delta gibi alternatifler söz konusu. THY ve ABD tescilli havayollarıyla direkt uçma imkanı varken, diğer havayollarıyla Avrupa üzerinden aktarmalı yolculuk yapılıyor. Ancak ABD içinde yolculuğa devam edecekler için Avrupa üzerinden tek seferle istenilen noktaya ulaşma fırsatları elbette var. Bu kadar imkan çeşitliliği arasında cüzdanın kalınlığına göre rakamsal avantajlar devreye girdiği gibi havayollarının kabin içi konforu, hizmetleri, servis kaliteleri de başlıca belirleyici özellik oluyor.
Bugün ABD'ye First ya da Business Class'ta seyahat edecek yolcular, kabin içi konforu, hizmeti ve diğer etkileyici unsurlardan hareketle kararlarını veriyorlar. Birçok Avrupalı havayolunun sunduğu çeşitliliğin yanında mesela bir Swiss kalitesinden rahatlıkla bahsedebiliriz. KLM keza öyle. Ama British Airways gibi koltuklarının rahatlığını ön planda tutup, reklam yaparken servisi ihmal eden, kabin içinde serviste geri kalan havayolları da yolcunun dikkatinden kaçmıyor. Dolayısıyla ABD hattında bir iş adamının tercihini ekonomi, business ve first sınıfta kesinlikle kalite ama insan kalitesi öncelikle belirliyor. Dolayısıyla hava yollarından bahsederken sizi nereye kaça götürdükleri değil, nasıl götürdükleri de bundan sonra ilgi alanımızda olacak.
THY'DE İHALE KANUNU Geçen hafta THY Teknik'in gaz türbinleriyle kendisine yeni bir alan açtığını kaydetmiştik. Birçok okuyucudan ve sektörden olumlu mesajlar gelirken, THY Teknisyenleri'nden de, 'İlk defa Airbus 340 motorunun bakımını yurtdışına gönderdik' haberini aldık. Malum yeni İhale Kanunu birçok şeyde ayak bağı olduğu gibi en fazla da zamanla yarışan ve yurtdışıyla iş yapan THY gibi önemli kuruluşları etkiliyor. THY Teknik yeni işler peşinde koşarken, mevcut işleri bazen yeni personelin zafiyetinden bazen de İhale Kanunu'nun yaptırımlarından kaybediyor. Hükümetin önünde ciddi bir kritik engel olmadığına göre, yapısal reformlara başlayıp bu tarz sorunları çözmesi gerekir.
|