Pilot borsası açıldı
Şu an havacılık sektörünün en büyük sıkıntısı, yeni kurulan ve büyüme kararı alan havayollarının mevcutlardan transfer ettiği pilot ve teknik ekip. Sektörü tam bir darboğaza sokan bu durum Türkiye'de havacılığa yön veren kurumların ufuk darlığından kaynaklandığı gibi, Türkiye Hava Yolu Pilotları Derneği'nin (TALPA) meslek kuruluşu gibi değil de meslek tekeli oluşturan kurum gibi çalışmasınından da kaynaklanıyor. Yıllardır, askeri kaynaktan gelen pilotlarla büyüyüp bugüne gelen havayolları, sivil kaynaktan gelenlere karşı daima mesafeli durdu, köşe başını tutan asker kökenli pilotlar sebebiyle de çoğalmalarına imkan sağlanmadı. Şimdi ise pilot ihtiyacı had safhada. Bazı hava yollarında çalışan yabancı uyruklu pilotları TALPA gereğinden fazla rahatsız ettiği gibi bu kaynağın da kurutulması için elinden geleni yaptı. Hatta belli tipteki helikopterlerin yabancı uyruklu pilotlarıyla dahi uğraşıldı. Sonuç, asker kökenli pilotların kontrolündeki TALPA sağ, ama sektör selamette değil. Öte yandan Türk Sivil Havacılığı'nı Güçlendirme Vakfı kısa adıyla HAVAK Başkanlığı'na Yavuz Çizmeci getirildi. Çizmeci başkanlığındaki HAVAK vakıf olmanın tüm avantajlarını kullanarak, sektörün atılıma en uygun olduğu bugünlerde ciddi işler yapacaktır. Başbakan Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın hedeflediği gibi Türkiye yakın bir sürede 500 uçaklık bir filoya kavuşacaksa, bunun alt yapısını kuracak kuruluşlardan birisi de HAVAK olacaktır.
TASSA HAVAYOLLARINA AÇILDI Türk Hava Yolu Kabin Memurları Derneği'nin (TASSA) geçen hafta yapılan genel kurulunda Berna Tanyolaç yeniden başkanlığa seçilirken, dernek diğer hava yollarından da üye alacak yapıya dönüştürüldü. Adı Hava Yolu Kabin Memurları olarak değiştirilen dernek, TASSA adını kullanmayı sürdürecek.
|