kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
16 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Unilever, krizde 'hesaplı' yemek yapmayı öğretiyor

DİLEK TAŞ
15.03.2009
Unilever'in ev dışı gıda sektöründeki markası Unilever FoodSolutions, bünyesindeki Chef Inn eğitim merkezi ile otel ve restoranlara krizde daha hesaplı mönüler hazırlamayı öğretiyor. Unilever Food Solutions Güney Avrupa Pazarlama Direktörü Alexandre Vidal- Naquet, "Bu dönemin bir fırsat olduğunu düşünüyoruz.

Bu nedenle daha hesaplı ve efektif mönüler hazırlamak için onlara yeni fikirlerle gidiyoruz. Aşçılar da kendilerini bu dönemde sıkıntıda hissettikleri için bizden yardım istiyorlar. Son dönemde güney sahillerindeki otellerden de bu konuda ilgi var" diye konuştu.

Naquet, bu dönemde aşçılara sadece porsiyonları daha da küçültmek ya da balık /et çeşitlerinde farklı seçenekler örnermediklerini aynı zamanda yemekte harcanan enerjiyi maliyetlerini de minimuma indirerek mönüyü toplamda ekonomik hale getirmeyi öğrettiklerini kaydetti.

DETAYLI MALİYET ANALİZİ
Naquet, otel ve restoranların eskiden detaylı maliyet analizleri yapmazken şimdi mönüdeki yemeklerin malzemeleri ve enerji gibi detaylı maliyet analizlerini yaptığını kaydetti.

Unilever ürünlerinin bir yemeğin maliyetinin sadece yüzde 0.5'ini, tadının ise yüzde 40'ını oluşturduğunu söyleyen Naquet, "Doğru sos ya da doğru ürünleri kullanarak daha efektif mönüler hazırlanabilir" dedi.

Naquet, kriz de lüks restoranların tarzlarını korumaya devam ederken orta hallilerin 'hesaplı' mönüler hazırlamaya yöneleceğinin altını çizdi.

MÖNÜ BAŞINA KÂRI ARTIRIYOR
Unilever Food Solutions Güney Avrupa Pazarlama Direktörü Alexandre Vidal Naquet, otel ve restoranlara krizde maliyeti düşürüp yemek başına kârı artıracak yöntemlerle yemek yapmayı öğrettiklerini söyledi

'Ekonomik yemek iyi hissettirir'
NAQUET, özellikle de lüks restoranların bu dönemde fiyat skalasını farklılaştırmasını tavsiye etti. "Dünyada, bir restoran gittiğinizde ortalama mönüler 40 euro'dan başlıyorsa mönüye 10 ya da 20 euroluk eklemeler yapmalısınız.

Mönüde 10 -20 euroluk yemeği görmek onu görmek psikolojik olarak rahatlatır. Yine 30 euroluk yer ama 10 euro görünce kendini iyi hisseder" dedi.