kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
13 Şubat 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Elif Çoban Karim Rashid

Şölen, lüks çikolataseverin kalbini Rashid'le fethedecek

PINAR ÇELİK
13.02.2009
Tasarımcı Karim Rashid ile işbirliği yapan Şölen Çikolata, ginseng ve bergamot aromalarını kullandığı Osmanlı motifli çikolatalarıyla mart ayında lüks çikolata kategorisine giriyor..
Türkiye'nin en fazla çikolata ihracatı yapan firması Şölen dünya çapında markalaşmak adına lüks segmentte piyasaya süreceği çikolatalarını tasarımcı Karim Rashid'e tasarlattı. Yaklaşık iki yıl süren çalışmaların sonucunda Eternity ismiyle mart ayında piyasaya çıkacaklarını belirten Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, bu işbirliğinden büyük beklentileri olduğunu söyledi. "Bir çıkış yakalayabilmek için farklı bir projeye ihtiyacımız vardı. 'Her markanın bir kişiliği olur' dedik ve ismi dünya çapında bilinen bir tasarımcıyla yani Karim Rashid ile çalışmaya karar verdik" diyen Çoban, Prada, Armani, YSL, Sony, Tommy Hilfiger gibi ünlü markalara tasarım yapan Karim Rashid'in Şölen isminin popülaritesini üst sıralara taşıdığını dile getirdi.

İKİ YENİ MARKA DAHA GELİYOR
Şeklinde Osmanlı ve Selçuklu motiflerinin aromasında ise ginseng ve bergamot kremalarının kullanıldığı ürünün ilk etapta Paris, Londra, Milano ve New York'ta satışa sunulacağını dile getiren Çoban, üretim için çok ciddi bir makine parkuru oluşturduklarını ve yaklaşık 6 milyon euroluk bir yatırım yaptıklarını söyledi. Çoban, daha önceleri sadece butik çikolatacılarda el yapımı olarak hazırlanan tasarım çikolatanın, ilk kez Eternity ile, özel üretim hattında üretilmesinin sektörde devrim niteliğinde bir gelişme olduğunun da altını çizdi. 2008 yılında yüzde 25 büyüme yakaladıklarını 2009'da ise yaklaşık yüzde büyüme hedeflediklerini vurgulayan Çoban, 2009'da iç piyasada iki yeni ürünle daha rafa çıkacaklarını vurguladı. Martta piyasaya çıkaracakları Chocomia adlı üründe tek bir tablet üzerinde dört farklı çikolata tadını tüketiciye sunacaklarını ifade eden Çoban, bisküvi ve kekte ise Elin markasıyla piyasada olacaklarını ve bu kategorideki ilk ürünlerinin bisküvi ve çikolata karışımı biskolata olacağını söyledi.

'HAZIM BEY HER FİKRE AÇIK'
Pazarlama ve marka kanalında Güven Borça, yönetimde ise Hazım Ellialtı'dan danışmanlık aldıklarını belirten Çoban, Hazım Ellialtı için, "Çalışması çok kolay, her fikre açık bir yönetici. Güven Borça da öyle. Danışmanlıklarından çok yararlanacağımızı düşünüyorum" dedi. Çoban, Eternity ile ilgili olarak da tüm gençlerin trendy giyim markası haline gelen Abercrombie & Fitch'e gönderme yaparak, "Hedef kitlemizi genişleteceğiz. Çikolatanın Abercrombie & Fitch'i olacağız" diye konuştu. Çoban bir kutu ikramlık Eternity'nin 30 - 35 dolar arasında satılacağını sözlerine ekledi.
Haberin fotoğrafları