kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Şubat 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Emekli pilot albay S. Kıyak

'Pervane donduğu için yükselemedi'

01.02.2009
Uçuş öncesinde hava koşullarının ağır olduğu konusunda pilotların bilgilendirildiğini söyleyen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, pilotun uçuş sırasında Esenboğa Havalimanı kuleyle yaptığı son görüşmede, "Meteorolojik koşullar kötü. 10 bin feet'e çıkmak istiyorum" diyerek izin istediği ve bu iznin verildiğini açıkladı. Yetkililer, 3 kişiden oluşan bir kaza kırım heyeti oluşturulduğunu da belirtti. Uçuş uzmanları ise kaza hakkında şu yorumda bulundu: "Su buharı, aşırı soğuk hava ile karşılaştığında, bulutların içinde buz kütleleri oluşur. Hava şartlarındaki olumsuzluk uçuşu engeller. Bu tür durumla karşılaşan uçuş ekibi, bulutların üstüne tırmanır. Bulutların üzerine çıkınca da radar desteği ile uçmaya başlar. Buradaki olayda, helikopterin performansı tırmanmayı gerçekleştiremedi. Helikopter, pervanesi donduğu için uçamadı ve yere çakıldı."

'BULUT DEĞİL KRİSTAL'
Meteoroloji Mühendisleri Odası eski Ankara Şubesi Başkanı Mustafa Diren ise, halk arasında denildiği gibi buz bulutlarının aslında var olmadığını, bulutların içinde buz kristallerinin bulunabileceğini söyledi. Mustafa Diren, "Bu tür kütleler, büyük uçaklar için değil daha çok helikopterler için büyük tehlike yaratır. Ancak helikopterler için de bu durumdan kurtulmak çok zor değildir" yorumunu yaptı.