kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Aralık 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Promosyoncunun umudu yerel seçimler

Giriş Saati : 23.12.2008 11:11
Güncelleme : 23.12.2008 17:26
Yeni Haber
Global ekonomik krizin etkisiyle pazar payında daralmalar yaşanan promosyon sektörünün, yılbaşı dönemini durgun geçirdiği, umudun yaklaşan yerel seçimlere bağlandığı bildirildi.

Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Koordinatörü Elif İçbilen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketlerin geçmiş yıllarda promosyon için bütçelerinden ciddi oranda pay ayırdıklarını, bu durumun da sektörü canlandırdığını belirterek, ancak son aylarda dünya genelinde yaşanan ekonomik kriz nedeniyle promosyon sektörünün durgunluğa girdiğini söyledi.

Promosyonun, pazarlamanın en kuvvetli ayağı olmasına rağmen ekonomideki durgunluk nedeniyle pazarlama bütçelerindeki payının önemli ölçüde düşüş gösterdiğine değinen İçbilen, bu durumun artarak devam etmesi beklentisi içinde olduklarını ifade etti.

''PROMOSYON PASTASINDAN PAY ALANLAR ZOR GÜNLER GEÇİRİYOR''

İçbilen, küresel ekonomik krizin yarattığı olumsuz havadan etkilenen firmaların yılbaşı siparişlerini dahi askıya aldığını dile getirerek, şöyle konuştu:

''Küresel mali krizin yarattığı olumsuz havadan etkilenen firmaların promosyon yatırımlarını bekletme kararı, sektörü zor durumda bıraktı. Promosyon pastasından pay alanlar zor günler geçiriyor. Normalde yılın en hareketli dönemlerinden olan yılbaşı öncesinde sektörde büyük bir durgunluk hakim. Yeni yılla beraber yaklaşan yerel seçimler öncesinde pazarın hareketlenmesini bekliyoruz. Yaşanan ekonomik kriz nedeniyle zor durumda kalan promosyoncuların imdadına seçimler yetişecek. Seçim döneminde birçok ülkede seçmenlere promosyon ürünü verilir. ABD'de kısa bir süre önce yaşanan başkanlık seçimlerinde promosyonların doğru kullanıldığı takdirde insanları nasıl başarıya götürdüğünü gördük. Sektörümüz tarafından üretilen ve ithal edilen bütün ürünler, partilerin seçmenine ulaşması için gazete, televizyon ve billboardları kullanması gibidir. Promosyon da bunların açık kalan yönünü tamamlayıcıdır.''

Elif İçbilen, hedef kitlesine ulaşmak isteyen partilerin, promosyon mecrasını değerlendirerek logosunu, vermek istediği mesajı söz konusu ürünlerin üzerinde kullanabildiğini vurguladı.

Durgun geçen sezonun ardından şubat ayıyla birlikte sektörde seçim hareketliliğinin yaşanmasını umut ettiklerini anlatan İçbilen, ''Seçim propagandası, promosyon ürünleri olmadan yapılması halinde eksik kalacaktır. Her parti kendi seçmenine bir şapka, tişört, kalem, bardak, not defteriyle ulaşmaya çalışsa veya bu pazarlama bileşenlerini bir paket olarak projelendirip, seçim bürolarında dağıtmaya başlasa zor durumdaki üyelerimiz bu vesileyle nefes alabilir'' diye konuştu.

AA