kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Aralık 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Ekonomik kriz saç ve bıyığın fiyakasını bozamadı

08.12.2008
Kişisel bakım ürünleri krize aldırmıyor. Satışlar, saç düzleştirici ürünlerde % 81 arttı..
Kadınlar saç düzleştirmek için krize aldırmadan geçen yıla göre daha çok para ödüyor. Süslenmeye düşkün erkekler de sakal ve bıyığına şekil vermek için alışverişini artırıyor. 2008'de kişisel bakım ürünlerindeki toplam satış oranlarının gözle görünür şekilde arttı. Verilere göre bu ürünlerin satış adetleri yüzde 28, ciroları ise yüzde 19 büyüdü. 2008'de kişisel bakım ürünleri içinde satışlar saç kurutma makinelerinde yüzde 7, erkek traş makinelerinde yüzde 19 arttı. Sürpriz ise saç ile sakal-bıyık şekillendiricilerden geldi. Bu yılın ilk 9 ayında saç şekillendiricileri adette yüzde 81, ciroda yüzde 115 büyüme ile en fazla büyüme kaydeden ürün grubu olarak ön plana çıktı. Türkiye'deki kadınlar görünümlerindeki radikal değişikliğe öncelikle saçlarıyla başlaması bu üründeki artışın en önemli nedeni. Bu konuda sektörde lider marka ise Philips. Şirket saç kurutma makinelerinde yüzde 25'lik, saç şekillendiricilerinde ise yüzde 35'lik pazar payı bulunuyor. Avrupa trendlerine artık daha da yakın olan kadınların saçları için kullandığı bakım ürünlerindeki çeşitlilik de gün geçtikçe artıyor. Saçlarını bu ürünler sayesinde daha kolay şekle sokabilen kadınlar artık saçlarını daha çok seviyor.

SAKAL ÖNEM KAZANDI
Erkekler ise sakal ve bıyığına giderek daha fazla önem vermesi saç şekillendirici ürünlere olan talep patlamasına neden oldu. Verilere göre saç ve sakal şekillendirme ürün satışları yüzde 44 arttı.