kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
10 Kasım 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Cüneyt Yağcı, "2009'un ilk çeyreğinden sonra belirsizlik biter" diyor.

Kriz çeyizi vurmadı içimiz rahat

Pınar ÇELİK EKONOMİ
09.11.2008
Asıl krizin belirsizlik olduğunu belirten SEB Groupe Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Yağcı, "Tüketici markasız ürün satın almıyor. Kriz çeyiz alışverişini vurmaz" dedi..
Tefal, Rowenta, Moulinex ve Krups markalarının şemsiye firması SEB Groupe'nin Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Yağcı, 700 milyon euroluk küçük ev aletleri pazarında gelecek yıl ciro bazında en fazla yüzde 15'lik bir düşüşün olabileceğini söyledi.

TÜRKİYE İLK 10'DA KALIR
Krizin asıl göstergesinin belirsizlik olduğunu belirsizliğin ise tüketici satın almalarında 'askıya alma' sendromuna neden olduğunu dile getiren Yağcı, "2001 krizinde tüketici markasız 'no name' ürünlere kaymıştı. Bugün yaşanan süreçte böyle bir kayış söz konusu değil, içimiz rahat" dedi. Küçük ev aletleri pazarında çeyiz alışverişlerinin çok önemli olduğuna dikkat çeken Yağcı, "Çeyiz uzun soluklu bir iş. Evlenecekler aten çeyizlerini hazırladılar. Evlenmeyi düşünenler ise 2009'un ilk çeyreğinde duruma bakıp alışverişlerine devam ederler. Bu kriz çeyiz işini vurmaz" diye konuştu. 2007'de 152 milyon YTL ciro yaptıklarını 2008'i ise 185 milyon YTL ile kapatmayı öngördüklerini ifade eden Yağcı, 2001 krizinde Türkiye'nin tüm dünya ülkeleri sıralamasında ilk 50'de bile olmadığını belirterek, "2009'da tıpkı bu yıl olduğu gibi krize rağmen ilk 10 arasında en azından dokuzuncu oluruz" dedi. Yağcı gelecek yıl cironun yüzde 12'sini (24 milyon YTL) yatırım için kullanacaklarını ifade etti.

2009'DA İKİ YENİ ÜRÜN
2008'de 'bir kaşık yağla bir kilo patates kızartan' Actifry ürünün lansmanını yaptıklarını gelecek yılsa iki yeni ürün daha getireceklerini vurgulayan Yağcı, "Tek bir tuşla istediğin anda istediğin kadar sıcak su verebilen bir cattle ile tabanını kendi temizleyen ütüyü Türk tüketicisiyle buluşturacağız" dedi.