kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
15 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

İstanbul'a "monoray" önerisi

Giriş Saati : 15.09.2008 13:04
Güncelleme : 15.09.2008 21:39
Yeni Haber
Kent bilimci mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, Avcılar ile Zincirlikuyu arasında çalışan ''metrobüs yerine, aynı güzergahta havada tek kolon üzerine giden monoray sisteminin İstanbul için daha uygun olduğunu'' savundu.

Alp, yaptığı yazılı açıklamada, ''Avcılar ile Zincirlikuyu arası hizmet veren metrobüs için yolun ortasına açılan 2 şeridin mevcut yolu daralttığını'' öne sürerek, bu güzergahta ambulans, itfaiye, polis ve benzeri geçiş üstünlüğü olan acil durum araçları için emniyet şeritlerinin ise iptal edildiğini savundu.

Metrobüsle ilgili şikayetler de bulunduğunu ifade eden Alp, şunları kaydetti:

''Başkan Kadir Topbaş, İstanbul ulaşımını rahatlatmak için çırpınıp duruyor. Günde 600 araç yeni plaka alıp yollara dökülürken, başkanımın işi zor ama İstanbul zor bir metropol. Başkanım aday olurken bu keyfiyeti biliyordu. Bence başkanımın sıkıntısı doğru projeleri yakalayamamak. Her beyanatında 'çevreci raylı sistem' diyor, ancak bunlar sözde kalıyor. İcraatta İstanbul'a yeniden çevreyi kirleten otobüsler yüklüyor. Nitekim, İstanbul ulaşımı ve kavşaklar için büyükşehir belediyesinin harcadığı kaynaklarla yeni bir kent kurulurdu, ancak İstanbul'da ulaşım her gün daha da kötüleşiyor.''

Avcılar ile Zincirlikuyu arasında çalışan metrobüs yerine, aynı güzergahta havada tek kolon üzerine giden Monoray sisteminin İstanbul için daha uygun olduğunu dile getiren Prof. Dr. Alp, monorayın metrobüse karşın avantajlı olduğu alanları ise şöyle sıraladı:

''Monoray, gidiş-geliş tek kolon üzerine oturan 2 kiriş ve 2 ray kullanabildiğinden mevcut yollar daralmayacaktı. Metrobüsün özel kulvarlarını yapabilmek için köprülerde genişletmeler gerekmeyecekti. Elzem bir ihtiyaç olan emniyet şeritleri iptal edilmeyecekti. Monoraylar çevreci olduğundan metrobüslerin neden olduğu hava kirliliği olmayacaktı. Estetik olarak çok daha çağdaş olacaktı.''

Prof. Dr. Alp, monoray sisteminin Malezya'da kullanıldığını dile getirdi.

(AA)