kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Ocak 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Ray faciası 9 ölü 30 yaralı

İstanbul-Denizli seferini yapan Pamukkale Ekspresi Kütahya'da raydan çıktı. Kazada aralarında tren şefinin de bulunduğu 9 kişi öldü, 30 kişi yaralandı..
Kaza önceki gece saat 02.00 sıralarında Kütahya- Afyonkarahisar güzergâhındaki Çöğürler- Değirmenözü istasyonları arasında meydana geldi. Makinistler Bülent Özgür ve Erdinç Şirin yönetimindeki 71322 sefer sayılı Pamukkale Ekspresi, İstanbul Haydarpaşa'dan önceki gün saat 17.35'te Denizli'ye gitmek üzere 298 yolcusuyla hareket etti. Kütahya'dan binen kişilerle yolcu sayısı 436'ya ulaşan tren raydan çıktı. Dört vagonun yan yatması sonucu tren şefi Ahmet Sarıkaya (42) ile yolcular Mehmet Börek (51), Yusuf Açıkgöz (28), İbrahim Doğan (21), Kerim Yarar (16), Kadir Mıngır (26), Recep Ildız (34), Cengiz G. (38) ve İbrahim Levent (32) hayatını kaybetti. Bölgeye 30'a yakın ambulans, jandarma ve sivil savunma ekipleri gönderildi. Kütahya Devlet Hastanesi'ndeki Yunus Akkuş ile Afyon Devlet Hastanesi'ndeki Haydar Acar'ın durumunun ağır olduğu belirtildi.

'HIZ TECAVÜZÜ YOK'
İlk belirlemelere göre kazaya, "conta başında ray kırılması" olarak nitelendirilen iki rayın birleştiği yerin parçalanması yol açtı. Eksi 12 derecelik soğuk havanın tek başına kazaya neden olamayacağını söyleyen uzmanlar, kaza anında trenin 65-67 kilometre hızla gittiğini, bir hız tecavüzünün bulunmadığını belirtti. Kütahya Valisi Şükrü Kocatepe, "Güvenlik güçleriyle yaptığımız incelemelerde sabotaj unsuruna rastlamadık'' dedi.

'18 YIL BAKIM OLMADI'
İsmini vermek istemeyen bir yetkili, kazanın olduğu demiryolunda 18 yıldır yol yenileme çalışması yapılmadığını, emekli personelin yerine de yenilerinin alınmamasından dolayı periyodik kontrollerin yeterli şekilde yapılamadığını söyledi. Bu arada kazanın meydana geldiği bölgede 16 yıl önce yine bir trenin raydan çıkarak bazı vagonlarının devrildiği öğrenildi. Öte yandan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl, "Eğer bu bölgede trafik yönetimi ve kontrolü, CTC (merkezileştirilmiş trafik kontrolü) sistemi ile yapılıyor olsaydı ray kırıklığı nedeniyle oluşan aksaklık ve arıza merkezden tespit edilecekti" şeklinde konuştu.
Haberin fotoğrafları