KİLO MU, PARÇA MI? Alonso'nun eski aracı (küçük resim) ve yeni aracı (altta) arasında difüzör farkı vardı. İspanyol pilot, buna düşük ağırlık avantajı da eklenince sıralamada ikinci oldu. Aracın gerçek potansiyeli bugün yarışta ortaya çıkacak.
Kanatlandılar
Metin KALKAVAN
19.04.2009
Çin GP'si sıralamalarında Red Bull ve Renault şov yaptı. Vettel ve Webber, 1 ve 3'üncü. Hafif Alonso yeni difüzörüyle ikinci sırada..
Formula 1'de Brawn GP, Williams ve Toyota'nın kullandığı yeni difüzörler için dava açan Renault, bu sistemin aklanması sonrası Çin GP'sinin sıralama turlarında yeni bir difüzör kullandı. Fernando Alonso'nun aracında geçici bir çift katmanlı difüzör dikkat çekerken takımın diğer pilotu Nelson Piquet JR eski sistemle pistteydi. BRAWN'IN İŞİ ZORLAŞIYOR Piquet daha ilk sıralama turlarında elenip 17. olurken, Alonso ikinci sırayı aldı. İlk iki yarışın flaş takımı olan ama deyimsizliğinin kurbanı Red Bull, Çin'de gerçek gücünü gösterdi. Vettel en önde, Weber de üçüncü sırada start alacak. Barrichello ile 4, Button ile 5'inci sırayı alan Brawn GP için Çin'de başlayan zorluklar Avrupa'da daha sıkıntılı hale gelecek. Çünkü diğer takımlar da gerekli mekanik düzenlemeleri yaparak daha rekabetçi olacaklar.
KİLİT İSİM WEBER OLACAK
Gelelim bugünkü yarışa.. Weber tecrübeli ancak 3. sırada oluşu startta ona sıkıntı verecek. Hem Barrichello'yu hem de Button'ı kollamaya çalışırken ikisini de kaçırabilir. Genç Vettel, tecrübesiz ama iyi bir pilot. İyi start alırsa geçilmesi zor. Bence rakibi kendisi. Alonso, eski bir dünya şampiyonu olarak iyi bir yerde başlayacak ancak arkasında iki kurt pilot var. Barrichello ve Button. Bu baskı startta başını ağrıtabilir. En büyük avantajı aracının hafifliği. İki Brawn GP'den 24 ve 22 kilo daha hafif oluşu. Bu hafifliği, yeni difüzör gibi ikinci sırada start alacak olmasında önemli bir etkendi. Takım arkadaşıyla arasındaki farkın 60 kilonun üzerinde olduğunun altı çizelim. Dolayısıyla iki Renault'nun farklı pit-stop stratejileri var. İki büyük markaya gelince.. Ferrari'den Raikkonen 8, Massa 13; McLaren'den Hamilton 9, Kovalainen 12'nci sırada. Son bir not ise TRT'ye. Geçen hafta Ankara'da yaptığım görüşmelerde Formula1'in yayın haklarının nasıl fedakarlıklarla alındığını öğrendim. Buradan Sayın TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin'e Formula1'i Türkiye'de ilk kez 70 milyon kişiye birden ulaştırdığı için teşekkür ediyorum. Sponsorlara da krizde yatırım yapanların her zaman avantaj sağladıklarını hatırlatıyorum.
Yayın tarihi: 19 Nisan 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/19//haber,72C26D0761324937A6F77B13A0DF942A.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.