Bardakta makarna tutunca külahta dondurma işine el attı
Bardakta makarna markası Macharna ile yurtdışına açılan Muharrem Yağız, şimdi de Cowner markası ile dondurma işine girdi. AVM'ler, benzin istasyonları ve plajlara kurulacak corner'lar ile hedef 100 şubeye ulaşmak..
Tekstilde işler kötüye gidince ortağı olduğu firmayla birlikte 25 yıllık tekstil hayatına da nokta koyan Muharrem Yağız franchise işini sevdi. Bardakta makarna markası Macharna ile 42 şubeye ulaşan ve Dubai ile Birleşik Arap Emrilikleri'ne şube açmaya hazırlanan Yağız, şimdi de 290 bin dolarlık yatırımla dondurma ve sütlü soğuk - sıcak içecek corner'ı Cowner'ı büyütmeye hazırlanıyor. İlk şubesini Viaport'ta açan ve yıl sonuna kadar franchiselar ile 100 şubeye ulaşmak istediklerini vurgulayan Yağız, "Sadece alışveriş merkezlerinde değil daha küçük standlarla benzin istasyonları, talep eden pastaneler ve özellikle yaz aylarında plajlarda olacağız" dedi. Grup olarak 2008'de 2 milyon dolar ciro elde ettiklerini belirten Yağız, 2009'da ise ciroyu 5 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
BEYAZ YAKALILAR TALEP ETTİ
Macharna açılımından sonra özellikle beyaz yakalı profesyonellerin kendilerine franchise için başvurduklarını dile getiren Yağız, bu talepten hareketle yeni bir franchise modeli gerçekleştirmeye karar verdiklerini ve böyle bir fikrin ortaya çıktığını söyledi. İlk corner'larında dondurmayla eşdeğer oranda meyveli süt sattıklarını dile getiren Yağız, bir külahı 1 TL'ye satacaklarını, stand başına ise günlük 750 - 1000 TL ciro beklediklerini ifade etti. Şimdilik süt ürünlerini Sütaş ve Pınar'dan aldıklarını belirten Yağız, yayılmaya başladıklarında tek bir markayla anlaşacaklarını bunun da büyük ihtimalle Sütaş olacağını söyledi.
Yayın tarihi: 19 Nisan 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/19//haber,149823BB14D7477B86F12737BF3240F4.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.