Bir yıldız nasıl muamele görür anlatmaya gerek var mı?
20.02.2009
- Kevin Costner'lı reklam kampanyasında amaç prestij mi? - Üç bacak var; biri kaliteli mal üretmek, malınız kaliteli olacak ki satabilesiniz onu. İkincisi, bunu ucuz üretmek, ki delice büyümemizin sebebi o, büyüdükçe ortalama gider düşüyor. Üçüncüsü de marka yönetimi, yani algı. Tabii ki dünya, THY'yi Türkiye'deki en iyi marka olarak biliyor ama bize yetmez. Bütün dünya vatandaşları THY'yi ismiyle bilsin istiyoruz! Bu reklam filminin amacı bu. Çok iddialı bir film ve bizi çok zor durumda bırakıyor. - Neden? - Her yolcu bizim için bir stardır; bir stara nasıl muamele edildiğini bilirsiniz... - Güzel ve şık bir reklam ama eleştiriler de var. "Bu marka bana 'yıldız' diyor ama ne vaat ediyor, buna cevap verilmemiş' deniliyor. Sizce? - Haksızlık ediliyor. Bir starın herhangi bir ortamda nasıl muamele gördüğünü bilirsiniz, bunu anlatmaya gerek yok! Bizim sattığımız ilgi, bizim sattığımız servis kalitesi starlara layık. Herkes havayolu kurabilir, kabin personeli temin edebilir, finansman sağlayıp uçak bile alırsınız ama havada bir yıldız gibi hissettirmek o kadar kolay değil. Dünyada 'ben seni yıldız gibi uçuracağım' diyen havayolu yok biliyor musunuz?
- Bu reklam fikri kimden çıktı? - Bizim reklam bölümümüzün fikri. Brad Pitt, George Clooney gibi bir çok isim de araştırıldı. - Geri dönüşler nasıl? - Biz Türkiye'nin havayoluyuz, iç hatlar çok önemli ama asıl hedefimiz yurtdışı yolcusu ve dünyaya THY'yi tanıtmak. Bir Singapore, bir Emirates markası yüksektir ama aşılamayacak markalar değiller, amacımız onları aşmak...