kapat
   
28 Eylül 2006 Perşembe
 
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Pilottan çarpıcı açıklamalar
Onur Air: Pilotun açıklamaları gerçeği yansıtmıyor

Pilottan çarpıcı açıklamalar

Antalya-Bristol seferini yapmak için bindiği Onur Air'e ait uçakta istifa eden pilot, arızalı olduğunu ileri sürdüğü uçakla uçmaya zorlandığını, bunun üzerine yetkililere istifa ettiğini belirterek uçaktan ayrıldığını söyledi

Kaptan pilot Uğur Aşıkoğlu, Onur Air'e ait 180 yolcu taşıyan uçağın motorunun büyük bir gürültüyle durmasına rağmen teknik
ekibin olayı ciddiye almadığını, aynı uçağın olaydan kısa bir süre önce de pistte hareket halindeyken bir numaralı motorunun durduğunu ileri sürdü. Aşıkoğlu, uçuşu emniyetli bulmadığı için aynı uçağın başka bir pilot tarafından uçurulabileceğini düşünerek, yolcuları uyardığını belirtti.

UÇUŞA
ZORLANDIĞI İDDİASI


Kaptan pilot Aşıkoğlu, olay günü yardımcı pilotu ile bindiği uçağın gövdesinde bulunması gereken, ancak arızalı olduğunu ileri sürdüğü enerji
kaynağının çalışmaması nedeniyle teknik ekibe harici elektrik ve klima sistemi bağlattığını söyledi. Harici enerji kaynağının uçaktan ayrılmasının ardından iki numaralı motorun büyük bir gürültüyle birden durduğunu ifade eden Aşıkoğlu, teknik personelin, tüm uyarılarına karşın arızayı küçümsediğini savundu.

Bu sırada kabin amirinin, uçağın bir süre önce yerde çalışır durumdayken bir numaralı motorunun aniden durduğunu belirterek, kendisini uyardığını belirten Aşıkoğlu, teknik vardiya şefinin bu bilgiyi doğruladığını vurguladı.

Teknik ekibi yeniden uyardığını, ancak iki numaralı motoru yeniden çalıştıran ekibin ''uçabilir'' raporu verdiğini anlatan Aşıkoğlu, bunun üzerine ''Bu motorun kalkıştan hemen sonra durmayacağını garanti ediyor musunuz?'' diye sorduğunu ancak, ''Bunu hiçbir zaman garanti edemeyiz. Şu an veriler normal'' cevabını aldığını kaydetti.

Telefonla ulaştığı ''Tip Şefi''nin kendisini aynı uçakla uçmaya zorladığını öne süren Aşıkoğlu, kendisine başka bir uçakla uçma alternatifinin
gösterilemediğini iddia etti.

UÇAKTAN İNİP GERİ DÖNDÜ

Aynı uçakla uçmaya zorlanması nedeniyle ''Tip Şefi''ne telefonla istifasını bildirdiğini ileri süren Aşıkoğlu, yardımcı pilotla vedalaşarak uçaktan
ayrıldığını söyledi.Aşıkoğlu, şöyle devam etti:

''Uçaktan indim ve uçaktan 5 metre kadar ayrıldıktan sonra aynı uçağı başka bir kaptan pilotun uçurabileceği aklıma geldi. Güvenli havacılığa inandığım için uçağa dönerek yolculara, ''Ben bu uçağın kaptanıyım. Bu uçağı uçuşa emniyetli bulmadığım için uçaktan ayrılıyorum. Bu şirkette tehlikeli kararlar veriliyor' anonsu yaparak uçaktan indim. Sessiz sedasız merdivenlerden inerek yolcuları kaderleriyle baş başa bırakabilirdim. Ama o uçağa bir şey olsaydı kendi vicdanıma hesap veremezdim.''

İSTİFA EDECEK


Bunun planlanmış bir hareket olmadığını, Onu Air'den ayrılmayı da düşünmediğini ifade eden Aşıkoğlu, ''Kaptan pilot olarak tehlikeli bir anda
yapılmış sorumlu bir hareketti'' dedi. 15 yıldır uçuş lisansı bulunduğunu bunun 9 yılında kaptan pilotluk yaptığını dile getiren Aşıkoğlu, 11 bin 400 saat uçuşu olduğunu kaydetti.

İstifası ile birlikte pilot arkadaşlarının araya girmesiyle başka bir şirkette işe başladığını dile getiren Aşıkoğlu, bu şirkete zarar vermemek için
istifa edeceğini belirtti. Almanya, Çin ve Amerika'dan uçuş lisansları olduğuna dikkat çeken Aşıkoğlu, ''Uluslararası standartlara sahip bir pilot olduğum için işsiz kalacağımı düşünmüyorum'' diye konuştu.

ALMANYA'DA DA SORUŞTURULUYOR

Alman vatandaşı da olan Aşıkoğlu, Alman Pilotlar Derneğine de üye olduğunu, bu nedenle Alman Sivil Havacılık Kurumunun da konuyla ilgilendiğini kaydetti.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün konuya yaklaşımından duyduğu rahatsızlığı da dile getiren Aşıkoğlu, bir yetkilinin kendisini arayarak ''pilotların çok sık şirket değiştirdiğini belirtip olaydan önce başka bir şirketle anlaşıp anlaşmadığını'' öğrenmek istediğini ileri sürdü. Aşıkoğlu, aynı yetkilinin olayı büyütmemesini istediğini de iddia etti.

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Fethi Dede 10 bin YTL ödeyecek
 "Ordunun açıklamaları AB'yi etkiler"
 "Uyarmaktan yoruldum"
 Zamlar memur oylarını etkileyecek
 "Kızıltepe" davası görülüyor
 Lice'de mayın patladı: 1 yaralı
 İstanbul'da 8'i polis 43 tutuklama
 17 yıllık eşini boşayıp sekreterle evlendi...
 DTP'li başkanların her sözüne 2 yıl hapis cezası
 Oruç bozulmasın diye 'biber gazı' sıkmadılar!
 Ali öğretmen biber gazı sıkan polisleri arıyor
 'Asker yan gelip yatmıyor Oğlum yatarken mi öldü?'
 Meclis heyetinin yoluna mayın döşendi
 Öğrenci bahçeden çadıra geçti
 Hakkâri valisi: Temiz sokak istemek bir hak
 PKK AKP İl Başkanı'nın oğlunu kaçırdı
 Sivas'ta 'pişmanlık' yok
 Diyarbakır'da bombacı yakalandı
 Sayın Öcalan davası Asliye Ceza'ya gitti
YILMAZ ÖZDİL
Bas bas paraları medyaaaaya...
Bi daha mı gelcez...
ERGUN BABAHAN
Çuvaldız kendimize
Muhafazakar medyayı 28 Şubat'a...
MEHMET BARLAS
Tarih kendisini unutanları acaba affeder mi?
Bir ülkede...
BALÇİÇEK PAMİR
Oha yani!
Kusura bakmayın ama olup biteni anlatmanın...
UMUR TALU
Sağlam kafa!
Memlekette yılda 200 bin kişinin ölüm...
FATİH ALTAYLI
Adı değişiyor
Hürriyet gazetesi, geçtiğimiz günlerde...
ERDAL ŞAFAK
Şamar oğlanı
Zaten çabuk celallenmeye...
BEYZA BİLGİN
Sahuru mümkün olduğunca geç yemek sevaptır
*...
Komşuları uyardı!
'PKK terör örgütünü ateşkese ikna ettik' diyerek Türk yetkilileri...
2 ton patlayıcı ile vurmuş
BM raportörü, eski Lübnan Başbakanı Hariri'ye suikastle ilgili yeni...
Hedef Atina'ysa al puanı Ada'da
Hedef Atina'ysa al puanı Ada'da
Başkan Canaydın, Şampiyonlar Ligi kombineleri pazarlanırken...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu