kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Tekstilde pazar endişesi
Brüksel'e faks yağacak
Tekstilde pazar endişesi

Tekstilde pazar endişesi

Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, Türkiye'nin tekstilde en önemli pazarı olan Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin Çin'in pazarı haline geldiğini söyledi..

Konukoğlu, yaptığı açıklamada, işletmelerin kaliteye yönelmeden, verimliliği öğrenip, marka oluşturmadan üretmiş oldukları mal ve hizmetleri pazarlamalarının mümkün olamayacağını ifade etti. Artık, ne üretirsem satarım döneminin geride kaldığına dikkat çeken Konukoğlu, şöyle konuştu:

''Bu anlayışla kurulan işletmelerin, özellikle dünya ekonomilerini tehdit eden Çin istilası sonrasında ayakta kalması mümkün değildir. Tekstil sektöründen örnek vermek gerekirse, Türkiye'nin bu alandaki en önemli pazarı olan AB ülkeleri, özellikle moda ve marka içermeyen, kaliteden yoksun ürünlerde tamamen Çin'in pazarı haline geldi. Türkiye AB ve diğer ülke pazarlarına ancak marka, moda ve kalite içeren ürünleri ile girebilir. Bu noktada, girdi maliyetlerindeki sıkıntımıza da değinmek istiyorum. Uzakdoğu'da 20-30 dolar olan işçi maliyetleri bizde 900 doları buluyor. Ayrıca, dolar değerinin altında ve enerjiyi de rakip ülkelerin yaklaşık iki katı bedelden kullanıyoruz. Rekabet etme şansımız yok. İşte bunun için moda ve markaya yönelmek zorundayız.''

Türkiye'nin, başta AB ülkeleri olmak üzere, dünyadaki pazarlarını kaybetmeden önlem almasının gerekli olduğuna işaret eden Konukoğlu, ''Pazarı, yani müşteriyi bir kez kaybettik mi yeniden toparlamak çok zor olur. Türkiye'de kalite çok yüksek. Ama her şey kalite demek değil ve girdi maliyetlerindeki yükseklik nedeniyle pazarları yavaş yavaş kaybetmeye başladık'' diye konuştu.

TEKSTİLDE MARKALAŞMA BEDELİ


Konukoğlu, tekstilde sermayelerin daha yeni büyümeye başladığını kaydederek, markalaşmak için üretimde verimlilik ve kalitenin arttırılıp, yüksek bedeller ödenmesinin gerekli olduğunu anlattı. Markalaşmanın bedelinin çok yüksek olduğunu ve sadece reklam ile bunun gerçekleştirilemeyeceğini dile getiren Konukoğlu, ''Herkes markalaşma diyor ama bunun yolları nelerdir? Önce belli başlı ülkelerin belli şehirlerinde en az beş mağaza açmanız ve büyük reklamlara girmeniz lazım. Bunun maliyeti de ortalama 100 milyon dolar civarında. Parayı kazanmadan harcayacaksın, sonra işine bakacaksın. Bunu küçük firmalar yapamıyor, yapamazlar da. Çünkü kolay değil. Evvela mağazalarımız oluşacak, sonra reklam işine gireceksiniz ve markalaşacaksınız'' dedi.

Tekstilde, markalaşmanın 15 sene içerisinde oluşabileceğini dile getiren Konukoğlu, şöyle devam etti: ''Türkiye'nin şu anda yaptığı şey, A firması getiriyor şu modelden şunu yapacaksın. Eğer, A firmasından iş gelirse tekstil ve konfeksiyon çalışıyor, gelmezse o ay iş kötü. Koleksiyonunuzu yapıp, benim koleksiyonum bu, bunun dışına çıkmam diyerek çalışan konfeksiyoncu hemen hemen hiç yok. Zaten başka çaresi yok.

Ama son 10 yıldır Türkiye'deki konfeksiyon terzileri ve çizimler, modacılar belli bir noktaya gelmeye başladılar. 15 sene içerisinde o söylenen markalar oluşacak. Çünkü herkesin aklında bu var. Markalaşmanın bir bedeli var. Bu bedeli de aslında biraz devletin takviye etmesi lazım.''

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Erdemir blok satılacak
 Türkiye büyümede dünyada 16'ıncı oldu
 Hazine 3.7 milyar YTL borçlandı
 Deneyimli işsiz reklamcılara istihdam fırsatı
 Çin sokağa döküldü, piyasalar çöktü
 Evinizin elektriğini de doğalgazla üreteceğiz
 'Türkiye'de, işsizlik bu yıl azalmaya başlar'
 Bodrum'da balık çiftliği krizi
 2b gündemde... Satılacak arazi Singapur'un 6 katı...
 Yabancılar 205 milyon $'lık Petkim hissesi aldı
 Zorlu: Kaçak güreşerek, Çin'le başa çıkamazsınız
 Derbiyi kaybetti borsada çakıldı
 Yabancı sermaye 15 milyar $' bulabilir
 Çelik devi Erdemir blok olarak satılacak
 'Özel sektör yeni iş alanları açmalı'
 Otokar, 2005'in ilk 4 ayında ihracatını ikiye katladı
 İzmir'e 125 milyon Euro'luk modern dış hatlar terminali
 Dünya Bankası'ndan fakire at arabası
 Tekel'de yeni vergi stratejisi gündemde
 THY'ye vekil genel müdür Temel Kotil
 Beko'nun yeni genel müdürü Eyüboğlu
 Teşvik Tasarısı Meclis'te tartışılacak
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Rekabet Kurumu'nda seçim heyecanı
Rekabet Kurulu...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yabancı sermayenin senaryosu belli peki ya yerlilerin...
Onun en büyük hayali bir ev sahibi olmaktı
İzmir'deki otomobil yarışlarında pistten çıkan aracın altında kalarak...
Olası bir faciayı usta şoför önledi
Freni boşalan iki katlı özel halk otobüsü dehşet saçtı. Sinyaller ve...
Bıyıksız dede olmaz bıyık erkeğin nişanıdır
Bıyıksız dede olmaz bıyık erkeğin nişanıdır
Tunceli Hozat'ta düzenlenen cem törenine katılan Alevi dedelerine...
Teröristler çemberde
Teröristler çemberde
Şırnak Jandarma Tümen Komutanlığı ve Siirt Jandarma Komando Tugay...
IMKB
E: 24.144 D:% 3,68
DOLAR
S: 1,372 D:% 2,160
EURO
S: 1,784 D:% 2,944
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu